Gå til innhold

Bygge pc, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en pc som klarer å dra COD: Black Ops på fin fin grafikk og BF: Bad Company 2 også på fin fin grafikk. Ønsker en pc som klarer seg i framtida uten å dø ut for fort.

Detta har jeg plukka ut fra Maccan sin tråd:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=865405

DVD-Rom: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7263S

CPU: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced Sort eller Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

Hovedkort: Gigabyte GA-P55A-UD4, Socket-1156

Strømforsyning: Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

Skjermkort: MSI GeForce GTX 460 1GB "HAWK" PhysX eller Radeon 6870 (vet ikke hvilken type)

Ram: Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7 (ingen i Maccan sin tråd fantes i butikken, er noob så vet ikke om denna passer)

Det jeg lurer på er om alt passer og om det er noe jeg burde forandre, har budsjett på maks 8k (helst mindre for samme peng hvis mulig) og ønsker mulighet for 2x GTX 460 senere...

Edit: Er det vits å kjøre 2x GTX 460 senere? vil det gi bedre resultat på nyere spill?

Edit2: Glemte dvd-rom

Endret av ifraank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6870 er mye skjermkort for pengene. Såvidt jeg vet krever COD like lite juice som tidligere og vil dure fint avgårde med et 6870.

Jeg tør ikke å anbefale ytterligere, men du kan jo ta deg en titt på PC-bygg guidene på forumet.

Forresten så vil SLI/Crossfire i utgangspunktet yte bedre enn en singen GPU, men dette avhenger av spillet, hovedkortet til en viss grad og drivere. 2 kort betyr heller ikke doblet ytelse.

Lenke til kommentar

Hvor stort budsjett har du? Og har du skjerm, tastatur o.l?

GTX 460 gir mye for pengene, men det gjør også Radeon 6870.

satt sammen et oppsett her med Radeon 6870. Eventuelt kan du jo skifte ned til 6850 eller GTX 460 for å spare 500kr, men da mister litt du ytelse også. Ifraanks kosepc Byttet ut ram til CL9 med 1600 mhz. CL7 som du hadde valgt er jo også bra tho, men koster mer også i forhold til hvor mye ram du får.

Et annet alternativ i forhold til CPU er jo å bytte til en av AMDs 6-kjerner for en mer framtidsrettet pc, men det er ditt valg. Og til ditt spørsmål: Ja, alle delene burde passe som du hadde satt opp.

mvh Kaffesauen

Lenke til kommentar

Det kan også hende at 6870 (spørs hvilket merke) er utsolgt og ikke på lager i mange butikker, så hvis det er slik kan du enten skifte til 6850, med mindre det er samme problem der, eller skifte til MSI GTX 460. Prisen vil da ligge på rundt 6500-7000kr totalt.

Men kostnaden blir selvfølgelig mer hvis du ikke har skjerm o.l

(Hvis jeg bruker lenger enn 5-10min på å svare nå er det fordi jeg spiller black ops! :p)

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Det kan også hende at 6870 (spørs hvilket merke) er utsolgt og ikke på lager i mange butikker, så hvis det er slik kan du enten skifte til 6850, med mindre det er samme problem der, eller skifte til MSI GTX 460. Prisen vil da ligge på rundt 6500-7000kr totalt.

Men kostnaden blir selvfølgelig mer hvis du ikke har skjerm o.l

(Hvis jeg bruker lenger enn 5-10min på å svare nå er det fordi jeg spiller black ops! :p)

trur jeg at jeg går for den kosepcen :D

Btw: er det veldig viktig at jeg tar asus radeon? den kommer først til komplett i januar og jeg hadde tenkt å kjøpe i løpet av dagen eller morradagen

Endret av ifraank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...