crr Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hei. Jeg kommer meg ikke på nett etter at den ansvarlige for routeren endret til WPA2-Personal. Først trodde jeg at det var noe med Windows 7 og nettverkskortet jeg har som skapte probemer, men nå oppdaget jeg at jeg heller ikke får koblet meg til med en annen maskin som han Vista. Spørsmålet mitt er om det er noen her som er koblet til en router som har WPA2-Personal og som har hatt nødt til å endre noe på datamaskinen for å kunne logge seg på. Endret 4. desember 2010 av crr Lenke til kommentar
crr Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har nå endret på innlegget etter at jeg fant ut at jeg heller ikke får til å logge meg på med en maskin så har Vista. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Problemet ligger vanligvis i trådløsdriver til PC. Ved å oppdatere til siste versjon, så pleier problemene å løses. Lenke til kommentar
crr Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Har prøvd en del forskjellige drivere uten hell så det ser ut som at det dreier seg om et annet problem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Siden det er Vista og Win7, så skal de støtte WPA. Det beste er ofte å finne ut hvilket chipset det er i trådløsbrikkene og så laste ned fra produsent av chipset. Du kan google etter navn på trådløskort + chipset for å finne dette. Google så chipset + driver. Lenke til kommentar
crr Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Det ligger en driver ute på http://www.atheros.cz/ som jeg ikke får instalert. Det finnes ikke en exe-fil der. "win7-9.2.0.113-whql.zip" Har du kjennskap til denne typen drivere? Lenke til kommentar
crr Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har prøvd å koble meg til med 3 forskjellige maskiner så det kan jo tenkes at det kan være et eller annet feil med oppsettet til routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Får du til å koble deg opp med andre maskiner? Kan det ikke være så enkelt som feil krypteringskode? Det er bl.a. forskjell på små og store bokstaver. ZIP er et pakkeformat. Du kan pakke det ut med http://www.peazip.org/index.html Endret 5. desember 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
crr Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Ja, jeg får koblet meg til med den maskinen jeg sitter med nå. Det klarte jeg først etter at den ansvarlige for routeren hadde hatt den oppe hos seg og sett på den. Men han sier at han ikke gjorde noe og at den logget seg på av seg selv etter en stund. Jeg tror jeg ska ta en ny prat med han, nå har jeg jo prøvd mange forskjellige maskiner uten å ha klart det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå