redrazor Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hei Jeg har 12.000 pdf filer som skal lastes inn i en database. En del av disse har en eller flere innledende 0'er (null) i filnavnet og da finnes ikke søkemotoren dem. Jeg har forsøkt med 'ren 0*.* *.*' men det funker ikke. Jeg har også brukt en del tid på google og lett etter verktøy som kan løse dette, men jeg finner ingen. Er det noen som har en løsning? LØST: Jeg flyttet alle filene med innledende 0 til en annen mappe (copy 0*.* nymappe --> del 0*.*). Så brukte jeg MP3 Rename fra NOD som kan fjerne X antall tegn i begynnelsen av et filnavn. Endret 29. november 2010 av redrazor Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080903110343AAQ8rmD Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080903110343AAQ8rmD Har testa A.F.5 som blir foreslått her, men kan ikke finne en funksjon i denne appen som kan fjerne innldende 0'er. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Skrev bare rask et script i python som vil løse dette. Nå har du vel kansje løst dette,men du kan jo se på det. Tar ut kun filer som har "pdf" og innledende "0". Leser kun 1 og 1 file inn til minne,så minnet ikke blir overbelastet. Bruker regex til og fjerne "0",så gi nytt navn med os.rename(). import os import re #Dir with pdf files dir_src = 'c:\\test1' for files in os.listdir(dir_src): #Take out only "pdf" with leading "0" if files.startswith('0') and files.endswith('.pdf'): remove_0 = re.sub(r'^0+', '', files) os.rename(os.path.join(dir_src, files), os.path.join(dir_src, remove_0)) print 'Finish renaming pdf files' Endret 30. november 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 bash: shopt -s extglob && for i in *.pdf ; do mv "$i" "${i##+(0)}" ; done Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå