Gå til innhold

Derfor blir mobilen varm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med når den blir varm av å surfe på Edge-nettverket, men ikke av wifi eller 3G?

Det kan være forskjell på driverne som gjør at prosessoren jobber hardere ved bruk av Edge enn ved bruk av Wifi/3G. Driverforskjeller har faktisk ganske mye å si. Bare se på hvordan batteritiden endres med ulike Android-roms på HTC Desire.

Nei, jøss detta var nyheter amobil. Dr. Jack Rowley har virkelig løs den gåten, nå slipper jeg å gjemme meg unnder senga for de farlige radio-bølgene. Takk.

Det er garantert mange som ikke vet dette så det er vel greit med litt folkeopplysning? Sensasjons- og nyhetsjag har jo en tendens til å spille på frykt og hype. Jeg synes det er godt Dr. Rowly forsøker å få folk ned på jorda igjen og at Amobil også synes det er bra med bakkekontakt.

Det finnes så vidt jeg vet også noen apps som synliggjør hvor i telefonen varmen oppstår. (detaljert oversikt over batteriforbruk på skjerm, prosessor, kameramodul, etc) Men jeg har ikke prøvd slike programmer ennå.

Lenke til kommentar

Er vel ganske agurknytt dette og det sier seg vel selv.

Er sikkert mye annet spendende å skrive om når det kommer til mobiltelefoner. Vanligvis er nivået ganske bra, derfor jeg gidder å lese her inne, men av og til så popper det opp sånne helt ubrukelige "nyheter".

Lenke til kommentar

Det er voldsomt mye syting i artikkelkommentarer for tiden. Er det vinterkulda som gjør folk ekstra bitre, tro? :)

Sikkert vinterkulda. For det kan umulig være alle de utmerkede "nyheter" som presenteres så velskrevet og spennende. Slik som denne for eksempel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...