LostOblivion Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Heisann, Jeg og dama skal ha middagsgjester i dag, og vi begge vil ha fløtegratinerte poteter, og hadde tenkt å ha kjøttkaker til, men det er jo ikke en veldig tradisjonell sammensetning. Vi tenkte klassisk biff med rødvinssaus, men det blir fort dyrt. Noen forslag til hva som er godt med fløtegratinerte poteter? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Biffsnadder? Kylling? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Kan du utdype? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hjemmefra så har jeg vokst opp med "Firkanter" som er like godt med fløtegratinerte poteter som ris (eller en annen form for poteter, vanlig kokte, bakte osv.) som var god helgemat. "Firkanter" har sin opprinnelse fra en reklame vi så på TV en gang i tiden. Kvernet kjøttdeig bankes ut sammen med pepper og salt til en flat deig (ca. størrelse som ett A4 ark eller en tykkelse på ca. 2 cm) Denne deigen deles så opp i firkanter (hos oss blir den somregel delt opp i 4 på en 400g pakke med kvernet kjøttdeig) som stekes. Steker løk sammen med "Firkantene". Jeg pleier også og steke sjampinjong til også. Serveres hos som regel hos med peppersaus (men smør fra stekepannen går også fint) Litt som kjøttkaker som Du snakket om men ikke kjøttkaker likevell. [Edit] Så jeg var litt sent ute, hva ble det til at Dere serverte? Endret 30. november 2010 av Qumad Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Vi kjøpte first price møbrabiff på Kiwi og stekte det. Vi hadde champignon, asparges rullet med bacon, og rødvinsaus mmmmm... det ble faktisk godt! Takk for svar da! Det må vi prøve en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå