Xcrtry Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvor skal jeg få det ifra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Uff, nei det vet jeg heller ikke. Finnes det noen gode forumer kun for Audi/VAG? Der har de gjerne god peiling, enten norsk eller internasjonalt. Jeg er selv medlem av www.renaultforums.co.uk av den samme grunn. Har du en Haynes reparasjonsmanual kanskje(hvis ikke er det 200 kr well spent)? http://www.nbfbildeler.no/templates/Parts.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=1300&Model_Id=1336&PartGroup_Id=16 Her var det noen bilder av moroa. Jeg tror du må belage deg på å krype under og skru av endel deksler for å komme til oppover. :S Hvordan kom du til radiatoren uten å åpne panseret? ` Du kan jo forsøke å bøye til en kleshenger av metall for å legge trykk/tensjon på den delen vaieren ikke utfører jobben sin på? Da må du nesten se på bilder/ eller ha noen med lik bil. Det er nok litt knott. Endret 16. desember 2010 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg gir opp. Har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre dette. Klarte ikke å se noen skruer for å skru løst dekslet unnst på bilen. Tenkte jeg skulle prøve å få løs støtfangeren og kanskje klare å få til noe derfra men får den ikke løs. Snakket med en bilmekaniker i sommer, og han sa at det bare var en skrue man skulle skru ut så var det bare å drage fangeren til den var helt løs. Prøvde det men får det ikke til og vil ikke bruke makt tilfelle jeg ødelegger noe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ja eller så kan du melde deg inn på et VAG forum og høre der. Der er det garantert noen andre med ett tilsvarende problem. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Ja kan jo prøve det, er sikkert noen som veit hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Som en kuriositet så har jeg forresten registrert at "gardinene" er tilbake, feks har nyere BMW 5, 6, og 7-serien aktive automatiske spjeld foran radiatoren, bak grillen, som lukker seg helt ved behov. Jeg vil gjette på at dette primært har med reduksjon av forbruk å gjøre. Når det ikke er behov for god kjølekapasitet, kan disse klaffene lukkes, slik at mer av fartsvinden ledes over bilen, ikke gjennom motorrommet, slik at luftmotstanden blir lavere. Dette er gjort permanent på flere BlueMotion og ECOnetic-modeller fra VW og Ford, blant annet. En gevinst for oss i nord er at bilen blir fortere varm, og blir varmere når det er kaldt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ja det er helt riktig Zanta. Så man kan godt betrakte det som en heldig bivirkning, siden utgangspunktet for ideen er litt forskjellig denne gangen enn slik jeg husker rullgardinene som feks Citroën hadde i "gamledager". Uansett gavner det oss på kalde dager, så jeg håper det blir mer av det. I alle fall på diesel, som jo sliter med å bli/holde seg varm i kulda. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå