Gå til innhold

mist 1000w tok sikringen

zniff

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte mist 1000w for fire dager siden, jeg installerte den i pcen koblet i alt slik som jeg skal så sette på de avtagbare kablene som da gikk greit med grunnlag av informasjon fra microplex.

MIST 1000W benytter selvsagt samme kabelsystem som MIST 650W og MIST 800W så du kan om nødvendig senere ekspandere med flere kabler om du senere skulle få behov for det. MIST unike kabelsystem gjør at du kan koble hvilken som helst MIST rev.3 kabel til hvilken som helst av de gule kontaktene bak på strømforsyningen.

så jeg antar at feilen ikkje skjedde der. så koblett jeg til hovedkort, skjermkort,cd-rom,lydkort,harddisker 2stk. dette gikk også greit.

så kobler jeg strømkabel til stikkkontakt og andre ende til pc, så skrur på bryteren.

poff sikringen til hybelen gikk, som er ganske merkelig. sikringen er 10Amper

og sist jeg sjekket så er 1000watt delt på 230volt lik 4.237Amper

jeg fikk testet med en strømforsyning av samme styrke og da gikk ikke strøm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med min Mist 800W. Hvis det er mye som står på en gang, og det er det som regel, så går sikringen når jeg skrur på bryteren. Jeg har to andre PC'r, et stereoanlegg, og fem spotlights i taket som pleier å stå på. Skrur jeg noe av dette av, så går det greit.

Angående kjapp eller treg sikring, så mener jeg at sikringene er merket fra A til D, hvor A er det kjappeste og D er de tregeste.

Det heter som regel B10, C10, og da vil C10 være en 10A litt tregere sikring enn B10.

Hvis du derimot har skrusikringer, er jeg litt usikker, men jeg vet at noen av de trege sikringene der har sneglehus.

^Hvis det er noen (hobby)elektrikere som kan verifisere, hadde det vært fint.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

ja kun det rommet på den sikringen ja

Skjer det hver eneste gang?

edit: 8 poster på 5,5 år, ikke dårlig :)

Du har ingen panelovner el. som står på heller? Ofte glemmer jeg at disse står på. Glemte det blant annet i posten min over.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

strømmen går hver gang jeg skrur på strømforsyningen, etter femte forsøk satt jeg inn den gamle bråkete PSUen som ikke har avtagbare kabler.

ingen ovn stod på

edit:jeg brukte mine vanlige kunnskaper for å løse problemer inntil jeg kom over mist 1000w.

Endret av zniff
Lenke til kommentar

strømmen går hver gang jeg skrur på strømforsyningen, etter femte forsøk satt jeg inn den gamle bråkete PSUen som ikke har avtagbare kabler.

ingen ovn stod på

edit:jeg brukte mine vanlige kunnskaper for å løse problemer inntil jeg kom over mist 1000w.

Ja, da er den ødelagt. Bare å sende den inn for en ny en. Det er en veldig bra PSU, og jeg er veldig godt fornøyd med lillebroren på 800W. :)

Ikke ofte man ser folk med noen få poster på en så gammel konto. Ikke vondt ment. :)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...