Lifeform Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hei, Jeg får mulighens sjansen til å kjøpe meg bil ganske snart nå. Har i lengre tid sikla på både Citröen Berlingo, Peugoet Partner og Volkswagen Caddy. Forstår Partner og Caddyen har 4 hjulsdrift, men ellers er jeg litt clueless på hvordan kjøreegenskapene er på de mye modellene nå. Noen som har noen erfaringer med dette og kan si litt om hvilken modell de mener er best å kjøre...? Flotte biler alle sammen, har vel en stund hellt mest mot Partneren pga 4wd, men er villig til å gi Caddyen en sjanse også, selv om det ser ut som lastevolumet er noe mindre enn på Partner og Berlingo. Endret 29. november 2010 av Lifeform Lenke til kommentar
avo Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg synes Caddyen er best å kjøre, og Berlingoen er mest praktisk. Dog skal det sies at jeg etter tre dager i lånt Berlingo ga opp - jeg klarer bare ikke å få justert ratt og sete så det passer meg - blir vondt i lengden. Partner - ingen formening... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Berlingo og Partner er samme bil. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Yeah, stemmer det. Jeg tror faktisk jeg heller veldig mot Caddy nå... Kjøreegenskaper og comfort = veldig viktig i det lange løp. Har dere noe råd vedr. å få pressa ned prisen på leasing så mye som mulig? Evt. om billån er mer lønnsomt enn leasing...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Mitt beste tips angående hvilke som er best å kjøre er følgende: PRØVEKJØR! Hva noen synes er god kjørecomfort, kan for andre være grusomt, noen biler krever at personen er av en viss høyde (spesielt på varebil) for at den skal være best mulig å kjøre osv. Synes det er merksnodig at folk bruker såpass mye penger på bil, uten å vurdere og prøvekjøre O_o Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Yeah, stemmer det. Jeg tror faktisk jeg heller veldig mot Caddy nå... Kjøreegenskaper og comfort = veldig viktig i det lange løp. Har dere noe råd vedr. å få pressa ned prisen på leasing så mye som mulig? Evt. om billån er mer lønnsomt enn leasing...? Billån vil i de fleste tilfeller være mer lønnsomt enn privatleasing. Ved leasing går du inn med en forskuddssum og deretter betaler en månedlig faktura. Etter endt leasing sitter du igjen med null og niks. Billån kan trekkes ut over flere år og du sitter igjen med bilen etter endt nedbetaling. Videre slipper du høy forskuddsleie men du må fremdeles betale månedlige utgifter, som regel høyere enn hva du betaler i måneden i leasing. Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 caddyen kan også leveres med "komfort vegg", blir bedre plass foran da http://www.tungt.no/transport/article4949.ece Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det går an og justere veggene lenger bak som regel, men undersøk grundig i forveien om det lar seg gjøre. Du må også ha bilen inne på ny kontroll etterpå for og sjekke om den blir godkjent i forhold til varebil kravene. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 @ Kent Touch This: Er snakk om firmaleasing dette... Skal ha den på techfirmaet mitt + drive med salg og varelevering i den. Er jo kjekt få helt ny bil etter en stund også... Men skal regne litt på. @ Joka Flottings..... Kommet ny modell nå i høst også ser jeg? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Husk at Partneren ikke "har" 4WD, men kan leveres med 4WD. 4WD er ikke standard i den bilen. Mener at Berlingo også kan leveres med 4WD, da det er samme bilen. Vi har en del 1.6 75hk partnere på jobben, og en erfaring kan du få: Bilen blir ikke varm. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ingen av disse nye små dieselmotorene uansett merke blir varme, de er så effektive at de ikke har varmeoverskudd nok til og produsere god varme i kupeen, skal man ha en slik der det er kaldt så bør man ha dieselvarmer i tillegg. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har dere noe råd vedr. å få pressa ned prisen på leasing så mye som mulig? Evt. om billån er mer lønnsomt enn leasing...? Leasingfirmaene går gjerne med "mikroskop" for å finne småskader i lakken når du leverer bilen tilbake. De småskadene (som er helt normale for en brukt bil, og uten praktisk betydning) tar de betalt for i tillegg! Dette beløpet må med i regnestykket. Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå