daruu Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hei. Har de siste årene slitt med sykdom som gjør at jeg ikke fungerer skikkelig i hverdagen, så jeg har heller ikke fått fullført ordinært skoleløp. Ihvertfall, jeg fungerer sånn tåelig ett par timer per dag, så vil gjerne prøve å faktisk få meg en utdanning, selv om jeg kan komme til å bruke endel tid på dette. Satser på å få fullført studiespesialisering så fort som mulig, så er liksom veien etter dette som er noe usikker. Ser det er mye spennende hos NTNU, flere av disse studiene jeg kunne ha tenkt meg(informatikk ihvertfall), men er disse mulig å ta såogsi utelukkende hjemmefra, over lengre tid enn det som andre tar? Jeg håper og tror at jeg kommer meg 100% igjen, men jeg må samtidig overveie muligheten for at jeg ikke blir det, og da kommer jeg til det andre problemet. Om jeg nå ikke skulle bli såpass bra at jeg fungerer i en "vanlig" jobb, hvilke jobbmuligheter har jeg da hjemmeifra? Feks med en bachelorgrad i informatikk? Om noen skulle ha noen andre tanker rundt utdannings/yrkesmuligheter tar jeg gjerne imot dette! Håper på noen gode råd, da grubleriet over dette virkelig begynner å gå utover søvnen min... Lenke til kommentar
dkny Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det er mange som knapt går i en eneste forelesning på NTNU ja, men du må fortsatt være i nærheten fordi du skal levere en skriftlig innlevering i en hylle i diverse fag hver uke. I tillegg er det noen fag som har obligatoriske prøver, og laboratorietimer. Det som blir sagt i timene er forsåvidt også pensum. Så å bo langt unna funker dårlig. Du trenger vel generell studiekompetanse for å komme inn på de fleste utdanninger i Norge. NTNU har også en viss poenggrense for å komme inn på studiene. Håper du kommer deg. Stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå