Gå til innhold

Religion og healing - dyster fremtid?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det flere enn meg som blir skremt av hvordan samfunnet utvikler seg? Med tanke på religion, overnaturlige ting, healing osv.

Jeg blir rett og slett bekymret over utviklingen.

Her er noen punkter jeg kom på nå: (det er enda flere punkter, men kom ikke på atm).

1. Flere og flere tror på overnaturlige ting. Og tviler på sannheter.
  2. Healing blir mer og mer allment aksepter i samfunnet. Og tviler på medisin osv.
  3. Radikal religion blomstrer.
  4. Folk blir dummere?

Jeg skjønner ikke at utviklingen går sånn. :no: Virker som vi går tilbake i tid, til da vi ikke visste hvordan verden fungerer. Der vi forklare lyd og torden med Tor's hammer osv.

Nå kan vi jo mer om verden enn aldri før! hva skjer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer som Åndemes Makt, fire idiotiske kvinnfolk (det FEM-programmet), Lisa Williams sine show osv blir fremstilt som sannhet, og folk er godtroende. I tillegg, dette er jo en mye mer 'spennende' sannhet enn kjedelige naturlige forklaringer.

Se bare på Snåsamannen.. Bleh

Lenke til kommentar

Det har alltid vært folk som tror på unaturlige og overnaturlige fenomener. Har du kilder på at det er flere nå enn før?

Antall skal jeg ikke uttale meg om, men det er problem at en lar subjektiv oppfatning påvirke ens helse altfor mye. Om legen sier at jeg burde bruke X behandling for en sykdom, så tror jeg mer på legen enn en venn som mener å ha blitt kvitt forkjølelse med krystaller og whatnot.

Media prøver også å fremstille det som en like troverdig forklaring som kjedelig og 'naturlig' forklaring.

Jeg mener, personlig, at det ikke er plass til disse alternative forklaringene, da de ikke bidrar noe som helst til å utforske fenomenene. Vi vet at sinnet kan manipuleres på mange måter, så vi må kunne sette en strek og si at det faktisk er ens person subjektive oppfatning som spiller inn og tillegger hendelsen mer enn hva som faktisk skjedde.

Lenke til kommentar

Vel, dette New Age tullet går heldigvis bare utover idiotene som kjøper seg inn i det. Organiserte religioner som kristendommen og islam derimot prøver å fortelle oss hva som er riktig eller gal moral å leve etter, og da går det ofte utover uskyldige individer som ikke passer inn i kristendommen eller islam sin kvota.

New Age er uten tvil en negativ utvikling, men mye bedre enn det andre alternativet. Om mennesker har lyst til å kaste bort tusenvis av kroner på tryllekunstner og billige triks, så får det være deres sak.

Lenke til kommentar

Men seriøst. Å svindle folk er vel ikke lov? Eller er det noe jeg har gått glipp av? Hvorfor i alle dager får man lov å selge "steiner" og samtidig påstå at produktet har helbredende evner? Villedende markedsføring? Om man betaler for et produkt og ikke får det man betaler for så er det jo svindel? Nesten så jeg blir litt sint.

Hvor er makthaverne? På tide å sette ned foten? Men det er vel kanskje for mye å be om når makthaverne selv er stor fan av snåsamannen(B. H. Hansen) og spåkoner(Saera Khan).

Folk flest er stokk dumme. Folk liker å blir lurt. Er noe for godt til å være sant så liker vi det. Dette virker å gjelde alle(ja til og med meg til tider).

Aura, energier, og gudene vet hva. Men det værste er jo at mange av disse "Healerne" åndeutrydderne og synske faktisk er 100% overbevist om at de har spesielle evener. Men det er kanskje ikke så rart? Cold Reading er jo et ekstremt potent virkemiddel, og mannen i gata blir jo selvsagt imponert når det blir brukt av de som mestrer kunsten. Kast in en dose placebo effect, noen tilfeldigheter så har du "magi".

Verden vil bedras. Hva bør man gjøre, utnytte muligheten.

Lenke til kommentar

Tror problemet ligger mye i at Media har kastet seg over det. Og da er det klart at flere aksepterer det som sannhet uten å ha satt seg inn i saken. De fleste "visste" jo at Michael Jackson var en pedofil fordi Media fremstilte det som sannhet. Det samme skjer i dette tilfellet også. Etter min mening burde ikke sånt vært lov å vise på TV.

Lenke til kommentar

Gjentar man en løgn mange nok ganger blir det jo sannhet...

Bare se på den kristne julen, der de aller fleste kristne er lurt til å tro at julen er jesus sin bursdag. Sannheten er en ganske annen, da jesus ble født 23 september eller noe slikt, men det er fremdeles mange kristne som kommer til å feire jesus sin fødselsdag den 24 desember i år også... da de tror på den løgnen som kirke fedrene fremsatte for å komme det hedenske vinterblotet til livs...

Spør en teolog om når jesus er født så får du nok et annet svar enn 24 desember... Og kanskje et, "Det er da vi har valgt å feire det...", for å dekke over løgnen..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, dette New Age tullet går heldigvis bare utover idiotene som kjøper seg inn i det.

Det er noen du glemmer her, og det er de uskyldige BARNA til de som kjøper seg inn i det. Det går barn rundt i dette landet, som ikke får hjelp for de sykdommer som måtte plage dem, da foreldrene tror mer på åndeutdrivelser, krystaller og helbredere som snåsamannen - enn noe vi vet virker, skolemedisin. I tillegg så motsetter de seg gjerne vaksinering av barna sine også, fordi vaksiner som kjent fører til autisme(!). Jeg blir kvalm av slike programmer som nevnt i denne tråden og blir rett og slett forbanna når jeg hører Märtha si: "Jeg sier ikke at jeg kjenner hele sannheten, jeg sier bare at jeg har sett MIN del av sannheten ..."

Dama er enten psykisk syk, eller så er hun en løgner. Sannheten er objektiv, ikke subjektiv for pokker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, dette New Age tullet går heldigvis bare utover idiotene som kjøper seg inn i det.

Det er noen du glemmer her, og det er de uskyldige BARNA til de som kjøper seg inn i det. Det går barn rundt i dette landet, som ikke får hjelp for de sykdommer som måtte plage dem, da foreldrene tror mer på åndeutdrivelser, krystaller og helbredere som snåsamannen - enn noe vi vet virker, skolemedisin. I tillegg så motsetter de seg gjerne vaksinering av barna sine også, fordi vaksiner som kjent fører til autisme(!). Jeg blir kvalm av slike programmer som nevnt i denne tråden og blir rett og slett forbanna når jeg hører Märtha si: "Jeg sier ikke at jeg kjenner hele sannheten, jeg sier bare at jeg har sett MIN del av sannheten ..."

Dama er enten psykisk syk, eller så er hun en løgner. Sannheten er objektiv, ikke subjektiv for pokker.

Slike ekstreme tilfeller skal selvfølgelig bli tatt på alvor. Prøvde absolutt ikke å forsvare New Age på noen måte.

Lenke til kommentar

De trenger så absolut ikke være negativt at mennesker blir mer new age, og rettelse! New age er ikke en relgion! Ser dem på de som relgion så har dem miss oppfatet mye

De er mye sykt innen de alternative og sykt mye utnyting som jeg selv har set da jeg har vært på alternativ messer osv, de er vis noen som kan få positive ting til å bli negativt desverre. De er let for at mennesker som begyner å intressere seg for de alternative tar veldig av, som enkelte av dise menneskene som vi ser på fem kanalen og "den andre siden" sikert mye fordi dem ser etter en erstatning for tro system, tror de er mange som er avhengi av å ha en relgion

Men uanset la oss se på noe av de positive som New age kan gi oss

- I new age bruker man mye meditasjon, meditasjon som mange vet brukes til å lære oss å stresse ned og ta mer vare på kroppen. Lærer oss en annen form for tanke gang som har hjulpet mange ut av traumer eller tøre og ta valg som er best for dem

http://meditasjon.no/content/view/full/7102

- New age oppforder mennesker til å ta vare på kroppen og sinne, som ineberer sundt kost hold og trenning for både den fysiske og psykeiske delen av kroppen

- alternativ medesin som Urter er bevist efekt på mange, og de er ikke farligt å bruke på samme måt som med lege medesiner hvor de er kunstig laget til med sterke bivirkninger + Urter vil ikke slute å funger som mange lege midler vile gjort. Enkelte tilfeller anbefaler leger å pasienter å prøve ut urter eller noen form for Jus, som min mor feks, ble oppfordret til å drike alovera da lege medesinene vile bli for sterke for henne.

New age kan være en bra ting så lenge man ikke overdriver og nei, folk er ikke dume fordi dem søker om bedrert livs kvalitet i de naturlige og ikke kjemiske å kunstige skapte medesiner eller teknologiske ting. Mennesker er en del av naturen og jeg ser de på som bare bra at mennesker føler mer tilknytning til den.

Lenke til kommentar

- alternativ medesin som Urter er bevist efekt på mange, og de er ikke farligt å bruke på samme måt som med lege medesiner hvor de er kunstig laget til med sterke bivirkninger + Urter vil ikke slute å funger som mange lege midler vile gjort. Enkelte tilfeller anbefaler leger å pasienter å prøve ut urter eller noen form for Jus, som min mor feks, ble oppfordret til å drike alovera da lege medesinene vile bli for sterke for henne.

Jeg regner med at du har skikkelige studier som viser at det du påstår her er sant ...

New age kan være en bra ting så lenge man ikke overdriver og nei, folk er ikke dume fordi dem søker om bedrert livs kvalitet i de naturlige og ikke kjemiske å kunstige skapte medesiner eller teknologiske ting. Mennesker er en del av naturen og jeg ser de på som bare bra at mennesker føler mer tilknytning til den.

Ja, for naturlig er jo bra. Spesielt arsenikk, opium, THC, fluesopp, cobragift og liknende er alle naturlige. Naturlig betyr IKKE bra. Slutt med slik tåpelig retorikk er du snill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...