Veriado Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Hei Jeg har fjernet en hau med virus på en bærbar maskin, ved hjelp av programmet Malwarebytes. Fikk som sagt fjernet pakket, men etter at jeg gjorde det sluttet internetten og fungere. Jeg kommer meg på internett på alle de andre maskinene i huset, er bare denne som ikke greier å koble seg til. Står at jeg er tilkoblet nettverket, og at alt skal fungere perfekt, men men. Har plugget kabelen rett i pcn, og det funket ikke da heller. Jeg mistenker viruset for å stå bak dette, da jeg fikk deaktivert viruset før jeg fjernet det, men da forsvant også internetten. Så derfor aktiverte jeg viruset igjen for en liten periode, og da funget nettet igjen. Edit: skrev ping i cmd, og pinger fint til www.vg.no Så det jeg lurer på da er hvordan skal jeg greie å få internetten til å fungere igjen? Endret 28. november 2010 av Veriado Lenke til kommentar
Veriado Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Som jeg mistenkte. Når jeg fikk installert firefox på den, og satt bort at den skulle bruke en mellomtjeneste så kom jeg meg på internett. Er noe som hindrer den med andre ord. Tips for å rydde opp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Du kan prøve winsockfix. Har man hatt masse virus, så er det ofte greit å legge inn OS på nytt <IMO>. Lenke til kommentar
Veriado Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Hadde jeg hatt installasjonscdn hadde jeg gjort det først. Men den har jeg ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det pleier jo å være en partisjon med OS på. Normalt trykker man F11 eller F10 før oppstart av Windows, for å få aksess til installasjonsfiler. Lenke til kommentar
Veriado Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå