Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Rammen passer, sant?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var inne på MSI sine sider og titta i QVL (qualified vendor list) for ram til det hovedkortet men det var en veldig sparsommelig liste dessverre.

Og jeg merket meg du har valgt 1600mhz ram, skal denn pc'en overklokkes? Hvis ikke tror jeg du kan gå ned til 1330mhz (eller rundt der).

Når det kommer til ram kan du også prøve å google hovedkortet pluss navnet på brikkene du skal ha for å se om andre har problemer med kombinasjonen. Gjorde det selv når jeg handla nye komponenter her for litt siden da brikkene jeg kjøpte ikke stod i QVL til Asus kortet.

Lenke til kommentar

Hei, driver å setter opp pc for en kompiss, men de er litt redde for at rammen ikke passer. Noen som kan med 100% sikkerhet si at den passer fint?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=864834&su=D6504034-8EF1-499F-A3DB-C59166D03678

Rammen fungerer helt knall den.

Og nei, IKKE velg 1333MHz kontra 1600, da du ikke vil tjene noe inn på dette og vil kun miste ytelse.

Go for it. Var en fin pakke du satte opp for han ;)

ville gjort noen tweaks da, jeg ville endret HK hvis han har planer om å overclocke,

ville valgt et annet kabinett, f. eks Fractal R3, CM 690 II. Alle disse er i lik prisklasse, men er bedre. Fractal for stillhet, og CM 690 for rå kjøling, men samtidig stillhet.

Lenke til kommentar

Hei, driver å setter opp pc for en kompiss, men de er litt redde for at rammen ikke passer. Noen som kan med 100% sikkerhet si at den passer fint?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=864834&su=D6504034-8EF1-499F-A3DB-C59166D03678

Rammen fungerer helt knall den.

Og nei, IKKE velg 1333MHz kontra 1600, da du ikke vil tjene noe inn på dette og vil kun miste ytelse.

Go for it. Var en fin pakke du satte opp for han ;)

ville gjort noen tweaks da, jeg ville endret HK hvis han har planer om å overclocke,

ville valgt et annet kabinett, f. eks Fractal R3, CM 690 II. Alle disse er i lik prisklasse, men er bedre. Fractal for stillhet, og CM 690 for rå kjøling, men samtidig stillhet.

Ser vel ikke helt poenget i å kjøre ram beregnet for høyere bushastigheter, regner med den er litt dyrere. Han mister iallfall ikke noe ytelse av å gå ned til den hastigheten hovedkortet støtter så sant han ikke skal klokke..

Stiller meg forøvrig bak anbefalingene om FD R3 kabinettet. Kjøpte det selv og er knallfornøyd. Det er faktisk nesten helt perfekt i mine øyne, og kjempebra pris på de!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...