Gå til innhold

728 Mb - Nok minne for Pinnacle DV 8.5 ?

Anbefalte innlegg

Har bare drevet så vidt det er med Pinnacle 8.5, og jeg har inntrykk allerede til at det krasjer veldig ofte. Spesielt når jeg skal legge musikk fra CD inn... tenkte jeg skulle lefle litt med å prøve å lage en musikkvideo, og ville laste inn hele låta (6 min) - det gikk greit, men når jeg så skulle begynne å redigere det visuelle - hang alt seg opp. det skjedde flere ganger. har et minne på 728 Mb så det skulle vel strengt talt ikke ha noe med det å gjøre heller , eller ?!!

mvh Hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare hvor stort minne, hvor stor CPU og hvor stor harddisk du har, men hva slags typer? Hva slags chipset har du, hva slags OS - hva er installert i tillegg, er alle chipset drivere installert etc..?

Her er mitt tips for en maskin som fungerer med Studio:

-Intel basert chipset (800-serien) (Riktige drivere til HK)

-Intel P4 CPU (helst over 2 GHz)

-min 256MB RAM (Helst ikke av den rimeligste typen - de er for ustabile!)

Pass på at CPU og RAM er av den typen hovedkortet krever

-ATI eller nVidia baserte grafikkort med drivere fra ATI eller nVidia (nyeste)

-Helst ikke Sound Blaster lydkort (mye tull med driverene som skaper konflikter)

-Windows XP med SP1, DX9 og WindowsMedia 9

Ikke installer Norton System tools eller Internet Security

Deaktiver virusprogram mens du redigerer

Jo mer dill du installerer, jo mer ustabil blir maskinen. Videoredigering krever en del av maskinen så selv om maskinen virker stabil til vanlige gjøremål, kan det hende den ikke er stabil nok for redigering.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Premiere nå i to år, og i vinter oppgraderte jeg til 512 MB (fra 256), og forskjellen er ikke merkbar.

Men det er selvfølgelig mulig at andre programmer har andre forhold til RAMen enn det Premiere har. For eksempel er det mer vanlig å stille After Effects til å rendre til RAM enn harddisk. Men i Premiere i hvert fall er det stort sett om å gjøre å ha best mulig prosessor, mens Avid er mer om å gjøre å ha riktige komponenter (det semiproffe lydkortet mitt støttes for eksempel ikke). Pinnacle kan være veldig følsomt for "riktig" brikkesett med riktige drivere, som Arne bemerker.

Også det med å ikke installere all verdens søpleprogrammer til å kjøre i bakgrunnen er viktig. Om du har ikoner du ikke vet hva brukes til nederst til høyre på skjermen på startmenyen (ved siden av klokka) burde du ta en opprensking der. For å forhindre at uønskede programmer starter sammen med Windows, bruker du "kjør" fra startmenyen, og så skriver du inn "msconfig".

lyke til.

Lenke til kommentar

Jeg har bare 256 ram og programet hadde "noen" stabilitet problemer, men det hadde ikke noe å gjøre med hvilken hardware du har. Selv foretrekker jeg Athlon xp for å jobbe med videoredigering, men desverre har bare en pentium 4.

Du må bare oppgradere til studio v8.8 for å jobbe uten problemer. Det fungerte med meg og med bare 256mb ram!

:woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har bare drevet så vidt det er med Pinnacle 8.5, og jeg har inntrykk allerede til at det krasjer veldig ofte. Spesielt når jeg skal legge musikk fra CD inn... tenkte jeg skulle lefle litt med å prøve å lage en musikkvideo, og ville laste inn hele låta (6 min) - det gikk greit, men når jeg så skulle begynne å redigere det visuelle - hang alt seg opp. det skjedde flere ganger. har et minne på 728 Mb så det skulle vel strengt talt ikke ha noe med det å gjøre heller , eller ?!!

mvh Hans

Har brukt Pinnacle Studio DV -> 7 -> 8 i ca 2 år nå. Er ikke det mest stabile programmet for å si det sånn, så tviler på det skyldes rammen din. Lagre ofte er mitt beste tips.

Og litt buggete har de vært. Kom haugevis av patcher til Studio 7. Og har hatt mye problemer underveis med å få lagd min første dvd. Men er jo veldig enkle og greie programmer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...