TST Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Nå er det på tide å finne fram vikinghjelmen du brukte på sist landskamp. Utviklerne bak Medieval Total War har sluppet en tilleggspakke, og som dere kanskje skjønner handler det denne gangen om vikinger. Viking Invasion bringer på ingen måte skam over våre fryktede forfedre, hele Europas ?bad boys". http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=619 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er den grafikken så pill råtten som den virker? :o Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kjøpte meg Viking Invasion idag, og det er fett det. Synes det kanskje var litt vel mye gjentagelser av hovedversjonen men... Det er litt som om man bare har fått en campaign til. Musikken og grafikken osv. er stort sett den samme, bortsett fra at de har fått inn et langhus her og der... Er ellers veldig enig i anmeldelsen av add-on'en. Jeg er litt skuffet over at de har så lite av vikingenes "kjerneområder", altså Skandinavia og Normandie. Særlig Normandie ble jo kolonisert av danske og norske vikinger rundt 800 og 900-tallet, så tidsmessig stemmer det jo perfekt. Det som er med av Norge og Danmark er et par spinkle kyst-striper og de har bare ett territorie hver. Ellers så er det litt historieløst at det eneste vikingene har meg seg av innovasjon er hedenske guder av druide typen. Det viktigste vikingene hadde med seg var lover og regler. Bortsett fra romer-lovene så savner lovene vikingene hadde med seg sidestykke i forhold til lover, regler og rettigheter og demokrati og var ellers langt forut samtiden. Mange lever i beste velgående den dag i dag, både i England og Norge. Magna Carta og John Lackland (Johan uten land) sier jeg bare... :wink: Men men... Vikingene har aldri hatt noen særlig høy stjerne i engelsk historie, og det skinner vel litt igjennom i dette spillet også. De var jo en gjeng munker og er vel det fremdeles! EDIT: Ja, grafikken faller litt sammen når man zoomer litt inn. Dårlige teksturer og lite med detalj-animasjoner. Jeg tipper det stortsett er samme motor som Shogun så det begynner å bli litt gammelt. Men i det store og hele er det veldig fin grafikk i tactical delen og ellers veldig stemningsfull musikk/atmos. Total War serien er dødsfet og jeg gleder meg sinnsykt til TW:Rome Lenke til kommentar
Skallagrim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Er enig i anmeldelsen, en OK add on. Det er artig å spille som vikinger og plyndre provinser for tusenvis og så forlate dem øde Liker godt at det er færre provinser enn i originalspillet og det blir dermed lettere å holde oversikten. Slagene kommer også tettere når det er færre provinser å sloss om. Jeg fikk litt av den gode gamle shogunfølelsen tilbake med det nye kartet. Ellers er jeg enig i de negative tingene anmelderen påpeker, men er du fan av total war serien er Viking Invasion absolutt verdt pengene. PS: Seiersmusikken til vikingene er rå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg