Gå til innhold

Installasjon av SSD i laptop. Tips?

Anbefalte innlegg

Endret den gamle tråden min siden den ble kort.

Som dere ser under så falt valget på OCZ Vertex 2 120GB. Mitt spørsmål nå er om det er noe spesielt jeg må huske på når jeg skal montere og installere denne i maskinen? Inntillinger i BIOS feks?

Maskinen er forøvrig en Dell XPS M1330 med Core2Duo T7300 (2GHz) og 4GB RAM. Kjører siste offisielle BIOS (A15) fra Dell. OS er Windows 7 Ultimate 64-bit. Hadde tenkt å ta en clean install av OS når jeg monterer SSD'en.

Sitter og skal bestille SSD til laptop'en (en Dell XPS M1330), og valget står mellom OCZ Vertex 2 og Corsair Force, begge på 120GB.

Som de fleste sikkert har gjettet så er spørsmålet: hvilken av disse bør jeg velge?

Takker

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt salig jeg :) Oppstart av OS og programmer er jo lynraskt ift. tidligere (skjønt dobling av minne sikkert også har sitt å si).

En annen kjempebonus er lavere tempraturer og støy. Maskinen er blitt mye mer behagelig å bruke. HDD'en må både ha bråket mer enn jeg trodde og produsert mer varme. Det jeg er mest overrasket over er at kjøleren går mye mindre nå enn tidligere. HDD'en må ha produsert mye varme som har forplantet seg til resten av systemet.

Jeg er kjempefornøyd og kommer definitivt til å gå for en SSD når den stasjonære skal oppgraders :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...