Gå til innhold

"Man U", "Loserpool" osv

DaEvil1

Anbefalte innlegg

Når man benytter uttrykk som f.eks Shitty, Chelski og Waitingpool så tar man så til de grader brodden av sitt eget innlegg. Jeg klarer i alle fall ikke å ta resten av kommentaren seriøst etter å ha lest/hørt personen bruke slike pubertale uttrykk.

Endret av LarsP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Wolf

Sjokk at det bare er United-supportere som bryr seg da. Nå brukes vel strengt tatt United stort sett av alle supportere, når man sier United i generell form er det bare et lag man omtaler i England. Det er likevel helt rett, vi er ikke det eneste United, vi er likevel det lag folk flest forbinder med det. Den diskusjonen er uansett offtopic.

Men som sagt, jeg driter stort sett i det om folk skriver ManU, Chelski eller Loserpool. Var lei den diskusjonen for flere år siden. Jeg som deg prøver bare utbrodere litt. Det likevel for teit å si at vi bare skal svelge det siden det er den letteste forkortelsen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

@Wolf

Sjokk at det bare er United-supportere som bryr seg da. Nå brukes vel strengt tatt United stort sett av alle supportere, når man sier United i generell form er det bare et lag man omtaler i England. Det er likevel helt rett, vi er ikke det eneste United, vi er likevel det lag folk flest forbinder med det. Den diskusjonen er uansett offtopic.

Men som sagt, jeg driter stort sett i det om folk skriver ManU, Chelski eller Loserpool. Var lei den diskusjonen for flere år siden. Jeg som deg prøver bare utbrodere litt. Det likevel for teit å si at vi bare skal svelge det siden det er den letteste forkortelsen.

Leser du noe av det jeg skriver? Hvor har jeg skrevet at det ikke er respektløst å skrive Man U når man vet bakgrunnshistorien og man snakker med en United-supporter? Eller for den saks skyld at dere "skal svelge det"?

Lenke til kommentar

@Wolf

Leser du noe av det jeg skriver? Hvor har jeg skrevet at det ikke er respektløst å skrive Man U når man vet bakgrunnshistorien og man snakker med en United-supporter? Eller for den saks skyld at dere "skal svelge det"?

Jeg har ikke sagt at du har gjort det første heller, så nå tar du ting ut av luften. Det siste var helt generelt dog formulert feil, så ser hvorfor du reagerer.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Syntes det er respektløst å kalle dem United jeg, når de ikke har enerett på det navnet :p

Sier aldri Man U(td) selv, men har vært innom Shitty og Chelski. Synes generelt sett folk tar seg alt for mye nær av ting, som ikke er noe å bry seg om egentlig.

Man Utd er forøvrig helt greit syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Synes dette blir litt for hårsårt. Jeg kjenner en del Man U supportere, og mange av de bruker den forkortelsen selv. At en eller annen sang for år og dag siden brukte det på en veldig stygg måte betyr ikke det at folk generelt sett prater om den sangen, eller i det hele tatt vet om den for den saks skyld. Kallenavn som Manure og SCUM derimot, det er jeg enig om at man kan spare seg for.

Btw LarsP: Likte waitingpool. Første gang jeg har hørt. Den var jo faktisk litt humoristisk, så synes ikke den var så stygg :)

Lenke til kommentar

Supporterklubben til Tottenham har et kallenavn som ikke alltid var forbundet med noe bra.

The club, as with many clubs in London, has a large Jewish following and this led to much provocation of an anti-semitic nature against Tottenham supporters. Tottenham supporters, Jewish and non-Jewish, united against this and adopted for themselves the nickname Yids, developing chants to support this. Many of the fans view adopting “Yid” as a badge of pride, helping defuse its power as an insult. Today it is mainly used to distinguish fans from other football supporters. Many fans, however, disagree with the use of the name "Yid", and believe it will only attract more racism.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Er ikke så veldig stygt egentlig. Kommer fra ordet som staves helt likt yid men uttales på samme måte som deed, mens det i denne sammenheng uttales på samme måte som did. Dette brukes i jødisk yiddish og betyr sir. Så er ikke direkte stygt nei, selvom det er blitt brukt som rasistisk ord. Men det blir liksom det samme som å si at potet er stygt. Hvis en eller annen utlending kaller meg potet, blir jeg ikke akkurat veldig irritert.

Lenke til kommentar

Å bli provosert av at Manchester United blir kalt 'Man U' er et relativt nytt fenomen. Ulykken skjedde i 1958, så man skulle tro at det var de som faktisk var fans på den tiden som blir mest fornærmet, men det er ikke tilfellet.

Uten at jeg har noen kilder foran meg, er jeg rimelig sikker på at det var vanlig for United-fans fra Manchester å kalle klubben for Man U, i alle fall mye vanligere enn det er nå.

Jada, det har blitt brukt i provokasjonsforsøk fra rivaliserende fans, eksempler er Edwards/Manure og Man U Never Intended Coming Home (MUNICH), men hva så? Hvis noen lavpanner av fans lager en skikkelig respektløs sang der de bruker 'United', skal vi slutte å si det da?

Selv sier jeg ikke Man U, men det er fordi jeg synes det høres teit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...