ricko_b Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 hei jeg trenger litt hjelp til valg av ny bærbar. Kjæresten min skal til USA og treneger en ny pc før dette. hun er student så det blir mest oppgaveskriving og facebook-kikking. hun har ingen krav til spesifikasjoner men jeg har vel tenkt på 4gb ram og i-3 prossessor, men dette er ikke krav om noen kan argumentere for noe annet. hun ønsker kun å benytte 4000kr men er villig til å betale maks 5000kr. jeg har sett litt på denne: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HPG62B18EO/hp-g62-b18eo har dere noen tips til hva jeg burde se etter eller har noen tips til andre pcer Lenke til kommentar
ricko_b Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 glemte å si at det hadde vært fint med 14", men heller ikke dette er noe krav... hadde vært utrolig takknemmelig om noen kunne hjelpe oss Lenke til kommentar
ricko_b Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har noen kontakter på lefdal så om man kan kjøpe pcen der eller på elkjøp hadde vært fint. hun skal få pcen til jul av foreldrene så jeg ønsker å finne den rette fortest mulig, hva burde jeg tenke på. hvor viktig er skjermkort hva slags prosessor hvor mye ram er nødvendig HJELP!!! Lenke til kommentar
ricko_b Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 er ikke denne bra???? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610587#extra Lenke til kommentar
ricko_b Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 kan noen fortelle meg om de to alternativene jeg har plukket ut er ok?? noen tråder her som mener at ssd er verdt pengene, men hvor mye ekstra koster det? og hva vil det gjøre for brukeropplevelsen? Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Bare tenkte å nevne det, Jeg har studert i USA, i USA er laptopper mye billigere enn i norge (pga moms og god valutakurs) anbefaller at hun kjøper laptop i USA kan fort risikerer å spare mange tusen kroner. Så lenge hun tar laptoppen i bruk i USA vil det heller ikke være noe problem å ta den med tilbake til norge uten å betale moms. Burde selvfølgelig huske på at du ikke har noe særlig forbrukerkjøpslov i USA. så du må forholde deg til garantien produsenten gir. i motsettning til i norge hvor du har en veldig solid forbrukerkjøpslov. Edit: ser at innlegget mitt ble ganske offtopic. kan komme meg litt on topic informasjon også, anbefaller at hun kjøper en så billig laptop som mulig, antar hun skal drive med skolearbeid, høre på musikk, se filmer, skype, og internett borwsing, ingen av disse krever noe særlig av CPU, Graffkort eller RAM. kanskje med untak av om hun skal se HD filmer. Jeg ville anbefall en Solid laptop med gode reviews til rundt 2-3K, det vil være liten glede av å legge mange tusen i en laptop når du knapt vil merke forskjell fra dag til dag. kanskje det viktigeste er at det er nok lagringsplass dersom hun har tenkt å laste ned endel film og media. Endret 6. desember 2010 av eladmir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå