kalle80 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hei! Jeg tenkte å kjøpe meg 2 27" PC skjermer. Jeg har satt budsjettet mitt til max 5 000 per skjerm. Er det noen som kan komme med noen anbefalinger? Har sett litt på Samsung P2770H og P2770FH. Er det noen som vet om det er noen forskjell på dem? Takker for alle svar Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Dell kjører en kampanje i disse dager. Du får 27" for litt over 5000,- pr. stk Link Dette er en IPS skjerm. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Den Dell-skjermen der er en helt annen dimensjon. Helt annen pris enn Samsung'ene men rundt 5000,- er jo faktisk verdt det mener nå jeg. Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Okey. Er det så stor forskjell på skjermene, i og med at ikke er så mange tommer å vise det på? Er samsungen helt ubrukelig/ikke til anbefaling? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei det vil jeg ikke si. Samsungene har TN+Film LCD panel (tror jeg), mens Dell-skjermen har S-IPS (bedre fargegjengivning, innsynsvinkel). Oppløsningen er jo av en annen verden. Samsung har 1920x1080 (1080p), mens Dell U2711 kan vise hele 2560x1440. Så det spørs jo hva du skal bruke de til, pluss at smaken er som baken. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Føkk! Jeg kjøpte to slike Dell 27"-ere for to måneder siden, til en pris jeg trodde var bra, men nå er de jo satt ned med 1400,- per stykk siden dengang. Men bildet er dritbra da! Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Føkk! Jeg kjøpte to slike Dell 27"-ere for to måneder siden, til en pris jeg trodde var bra, men nå er de jo satt ned med 1400,- per stykk siden dengang. Men bildet er dritbra da! Hmm. Surt. Men hvor kjøpte du dine? Og hvor så du tilbudet ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Men hvor kjøpte du dine? Og hvor så du tilbudet ? Dell. Jeg maste og prutet til jeg tror de ga opp for å bli kvitt meg. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Okey. Er det så stor forskjell på skjermene, i og med at ikke er så mange tommer å vise det på? Er samsungen helt ubrukelig/ikke til anbefaling? Når det kommer til bildekvalitet (kontrast,farger, innsynsvinkel), ergonomi, byggekvalitet og tilkoblingsmuligheter er Dell skjermen milevis forran samsungskjermen. Samsung skjermen har kun 1920 x 1080 oppløsning som er like mye som en vanlig 23,5 tommer skjerm. Pixlene er bare spredt ut over et større område, som en stor ulempe om du sitter for nært skjermene. Samsung skjermen er ikke helt ubrukelig, men aldri noe jeg ville anbefalt. Vil du absolutt ha en samsung skjerm, hadde jeg heller kjøpt en vanlig 23.5 tommer (som f.eks. PX2370) enn 27 tommeren. Dell skjermen derimot, vil være av langt høyere kvaliet. (Cnet har blant annet testet denne skjermen, og denne har fått høyeste karakter og poengsum av samtlige skjermer de har testet) For å sett tilbudet litt i perspektiv, har Dell solgt denne skjermen mellom 9000 og 10 000,- kr. siden den ble lansert, mens Dustinhome.no har solgt den til omkring 6800,- inkludert studentrabatt (uten frakt). Tilbudet til Dell er skremmende bra og har du 5000,- kr. å bruker per skjerm, er dette helt klart det beste alternativet. Jeg nekter å tro at du finner noe bedre til den prisen. http://reviews.cnet.com/best-lcd-monitors/ http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-ultrasharp-u2711/4505-3174_7-33913833.html?tag=also Endret 2. desember 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html Fin side med reviews av mange skjermer^ Dell-skjermen: http://www.prad.de/en/monitore/review/2010/review-dell-u2711.html Samsung-skjermen: http://www.prad.de/en/monitore/review/2010/review-samsung-p2770hd.html Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hvis det er spilling du har tenkt å bruke skjermene til, så er vel ikke Dell U2711 det mest opplagte valget. Det er en meget god skjerm dersom man har bruk for høy bildekvalitet, til fotoredigering f.eks. - men er ikke like rask som mer utpregede spilleskjermer. Korrekte farver, gamma og farvetemperatur osv. er vel heller ikke det man har mest nytte av til spilling. U2711 kan saktens brukes til spilling også, det er ikke det - og spesiellt til en pris til bare litt i overkant av 5000, er det en no-brainer. Løp og kjøp. Men man får raskere skjermer til spilling, bare så det er sagt. Da snakker vi TN-paneler, selvfølgelig, og følgelig ikke all verdens bildekvalitet. Her er en test av Dell U2711 fra Flatpanels.dk Endret 2. desember 2010 av thomit Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Okey. Er det så stor forskjell på skjermene, i og med at ikke er så mange tommer å vise det på? Er samsungen helt ubrukelig/ikke til anbefaling? Når det kommer til bildekvalitet (kontrast,farger, innsynsvinkel), ergonomi, byggekvalitet og tilkoblingsmuligheter er Dell skjermen milevis forran samsungskjermen. Samsung skjermen har kun 1920 x 1080 oppløsning som er like mye som en vanlig 23,5 tommer skjerm. Pixlene er bare spredt ut over et større område, som en stor ulempe om du sitter for nært skjermene. Samsung skjermen er ikke helt ubrukelig, men aldri noe jeg ville anbefalt. Vil du absolutt ha en samsung skjerm, hadde jeg heller kjøpt en vanlig 23.5 tommer (som f.eks. PX2370) enn 27 tommeren. Dell skjermen derimot, vil være av langt høyere kvaliet. (Cnet har blant annet testet denne skjermen, og denne har fått høyeste karakter og poengsum av samtlige skjermer de har testet) For å sett tilbudet litt i perspektiv, har Dell solgt denne skjermen mellom 9000 og 10 000,- kr. siden den ble lansert, mens Dustinhome.no har solgt den til omkring 6800,- inkludert studentrabatt (uten frakt). Tilbudet til Dell er skremmende bra og har du 5000,- kr. å bruker per skjerm, er dette helt klart det beste alternativet. Jeg nekter å tro at du finner noe bedre til den prisen. http://reviews.cnet.com/best-lcd-monitors/ http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-ultrasharp-u2711/4505-3174_7-33913833.html?tag=also Okey. Men vil ikke prisen bli ganske mye høyere med frakt og toll? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Øhm...hva? Du handler jo i så fall fra Dell.no, altså innenlands.... Hva frakten blir finner du vel ut på Dell's websider. Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Øhm...hva? Du handler jo i så fall fra Dell.no, altså innenlands.... Hva frakten blir finner du vel ut på Dell's websider. Men prisene jeg får oppgitt er i dollar? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvis du klikker på johome's lenke i den 2.dre posten? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Den kan kjøpes fra norsk nettbutikk fra linken til johome, og prisen er inkludert frakt som alltid fra Dell Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Den kan kjøpes fra norsk nettbutikk fra linken til johome, og prisen er inkludert frakt som alltid fra Dell Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Den prisen er nå 4500,- - men det er ekslusivt moms og frakt. Likevel, et godt tilbud. Skulle ha slått til selv, hadde det ikke vært for at den blir for stor for mitt skrivebord ... dessuten så har jeg jo lillesøstra, U2410, som er minst like god... bare mindre. Endret 5. desember 2010 av thomit Lenke til kommentar
kalle80 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Okey takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå