osse-mon waits for alice Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 To disker: Ny disk 60gb. Gammel disk 80gb. Den nye disken har WinXP Home. Gammel disk har WinXP Pro tidligere installert. Det er på denne disken lagt inn sperre på my documents mappen. Jeg prøver da å fjerne "Enkel fildeling" (Simple File Sharing) i mappealternativer på WinXP Home. Problemet er at jeg ikke finner valget "Enkel Fildeling" i WinXP Home slik som det er i PRO. Er det noe jeg må installere eller er det rett og slett ikke mulig å gjøre dette fra WinXP Home. Grunnen til at jeg vil gjøre dette er for å få opp Security tabben under egenskaper for hver mappe slik at jeg kan fjerne bruker sperren. Vennligst hjelp! Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Du må bruke enkel fildeling i Home. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Du fjerner enkel fildeling i "mappealternativer". Sitter ikke ved maskin med XP på nå, men det er samme sted som du setter "vis fullstendig filbane i tittellinjen" og "skjul kjente filnavn" etc. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Er faktisk ikke noe som heter enkel fildeling i mappealternativene på XP Home installasjonen her. Jeg er logget inn som Admin. Under tabben "Vis" ligger det ingenting. Sikker på at det skal gå i XP Home? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 OK, da misforsto jeg... I XP Home har du kun enkel fildeling. I XP Pro kan du velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå