Gå til innhold

Forza 3 vs Gran Turismo 5

Muggkaare

49 stemmer

1. 1. Hvilket bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Det er litt vrient å vite foreløpig da jeg har lest flere steder at skade først vises for fullt ved level 40, og at skader vises minimalt ved lever 20, men svært få av disse klippene forteller noe om hvilken level de er på.

Denne bilen f.eks får riper og slikt, men ingen deler detter av:

Her begynner også delene å dette smått av:

http://www.youtube.com/watch?v=O-J0yS1wemk

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan så si. Om ikke i GT Mode, burde iallefall være valgfritt i Arcade. Vil anta at skadene kun gjelder for premium-bilene, kanskje det er derfor ... siden ingen gidder å spille med standard-biler når de har kommet så langt ut i spillet (og du ikke har noen av disse i starten, dermed vil det ikke synes uansett) :hmm: Det er også litt synd at man ikke kan bruke biler i Photo Travel, eller bytte felger på dem. Dette plager meg ikke stort, men det hadde vært kult.

De fleste har nok sett hvor bra GT5 kan se ut, her er det en side som viser hvor stygt det kan se ut:

http://translate.google.de/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.videogameszone.de%2FGran-Turismo-5-PS3-133781%2FNews%2FGran-Turismo-5-Die-haesslichsten-Grafik-Fails-der-Rennsimulation-802252%2F&sl=de&tl=en&hl=&ie=UTF-8

Men når spillet skinner så skinner det virkelig, bare synd det er så store forskjeller i kvalitet mellom det som er bra og det som er dårlig grafisk (videoer i spoiler der spillet viser god grafikk, delt inn i mixed, ingame, photomode):

For å sammenligne med Forza 3 (delt inn i photomode, in game, og skademodell):

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

og det er endel hjelpemidler du ikke kan skru av.

Temmelig tydelig at gamer-revieweren f.eks. ikke har låst åpen de to siste skademodellenene for-eksempel.

Feil. Man kan skru av og på alt av hjelpemidler i FM3 etter eget ønske.

Hvorfor snakker PD om at de skal implementere skade i en patch (henviser til post #1933 i den offisielle gran turismo tråden) hvis det bare er å unlocke ved å komme høyt nok i level? Er det slik at du vet bedre enn PD hvordan ståa er med skade? Impressive :)

Endret av freke
Lenke til kommentar

GT5; Bumber cars revisited. :) At en bilsim ikke har full skademodell i 2010 er veldig svakt. At grafikken er så varierende er også synd. Når det er sagt så gikk jeg lei forza etter en stund på grunn av manglende variasjon.

Har hatt mye moro med GT 2 og 3. Satt og spillte det på hytta til en kamerat med prosjektor og lærret med ratt og pedaler. Det var store greier for en som var vant til å spille Nintendo 64 på en liten kassetv.

Lenke til kommentar

Ja, i sin nåværende form virker skademodellen rimelig bortkastet. Får tro det blir litt mer mekanisk skade de kommer med da, og ikke bare større bulker på panseret. Men jeg hadde ikke holdt pusten...

En i GT5-tråden la ut en post hvor utviklerne har lovet mekanisk skade på bilene i en patch som visstnok skal komme i desember.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...