Gå til innhold

Kamptråd - West Ham vs Manchester United (LC)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ballen er der, det skjer på ms, Shacross mister ballen og kaster seg automatisk inn i duell, overilt som sagt. Skjer hver eneste Premier League kamp. Det er verken knotter eller strake ben som knekker foten hans. Ramsey har stor fart, Shawcross er lagd av Unitedstål, er dømt. Hadde ikke Ramsey knekt foten der ville det ikke vært mer enn et trekk på skuldrene og kanskje et gult kort. Skal man luke slike ting ut av fotballen kan man ikke ha det tempoet som er idag.

Det som skjedde med Eduardo derimot.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ballen er der, det skjer på ms, Shacross mister ballen og kaster seg automatisk inn i duell, overilt som sagt. Skjer hver eneste Premier League kamp. Det er verken knotter eller strake ben som knekker foten hans. Ramsey har stor fart, Shawcross er lagd av Unitedstål, er dømt. Hadde ikke Ramsey knekt foten der ville det ikke vært mer enn et trekk på skuldrene og kanskje et gult kort. Skal man luke slike ting ut av fotballen kan man ikke ha det tempoet som er idag.

Noe som ikke skal skje i det hele tatt. En ting er stygge taklinger som Taylor sin på Eduardo som helt klart var med vilje. (Ikke å knekke et ben, bare skremme Eduardo litt, gjøre han litt vondt) Men det som virkelig irriterer meg er når spillere som Henry & Shawcross slipper unna med overilte taklinger fordi "that's the way the english game is. It's more physical", noe som er bullshit. Fordi PL skal være litt røffere enn resten av toppligaene blir det ikke automatisk OK å gå inn som en forbanna idiot. Jeg er klar over at Shawcross ikke mente det, men han gjør dette om og om igjen. Kompenserer for at han ikke er god nok med og gå inn 225%, litt sånn som Terry gjør på Chelsea til tider.

Om spillere som Shawcross ikke klarer å begrense seg og fortsetter slik han har gjort sålangt i karrieren (3 eller 4 knekte bein i andres kropp i en alder av 22?) har han ingenting i fotball å gjøre. Forøvrig is dere ser rundt 0:35-0:37 på videoen jeg linka til kan man klart se at Shawcross ikke har sjangs til å vinne ballen når han automatisk hopper inn som en innavla bavian, og at han hadde ingenting der å gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som skjedde med Eduardo derimot.

"Hadde ikkje Ramsey knekt foten der". Vel, slik eg ser det er det kun eitt utfall når Shawcross går så haudelaust til verks som han gjer, og det er eit knekt bein. Kan ikkje fatte og begripe at nokon ikkje tykkjer det er ei stygg takling. Og det skjer faktisk ikkje i kvar einaste PL-kamp, då hadde det våre eit knekt bein i kvar einaste kamp.

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert dette opp og i mente før, så jeg lar ballen gå over til noen andre.

Kan avslutte med å si at skader skjer. Skaden på Ramsey var et uhell. At enkelte spillere er mer idiot enn andre er en annen sak, det får være opp til FA å gjøre noe med det om man har gjengangere. Jeg syns personlig at dommerene har blitt mye bedre på å slå ned på taklinger med strake ben og knotter. Tempoet er likevel så sinnsykt høyt i Premier league at det er forhåndsbestemt at skader vil skje, både de som er uhell og de som forårsakes av idioti.

Lenke til kommentar

Herregud er det diskusjon om harde taklingar i PL på gang? Premier League har utvikla seg til ein forbanna jenteliga etterkvart, der det blir frispark berre ein mann vinner ein rein skulder mot skulder. Huskar at noko av det som facinerte meg når eg byrja å sjå engelsk fotball var dei knallharde taklingane og innsatsen i kvar einaste duell. Der var dagens "haudelause" taklingar meir eller mindre akseptert, ein skulle sette seg i respekt. Det er mykje eg er gla for at utviklar seg, og det er flott at ein slår ned på dei virkelig stygge taklingane og spesielt dei som gjer det gong på gong, men det er mykje rart som blir hausa voldsomt opp også, mykje som dommaren omtrent ikkje ville reagert på for ein femten års tid sidan.

Han som diskuterer i videoen om Skaden til Ramsey må jo ha drukke seg full før sending, eller så ser han dårleg. Det er jo faktisk ei takling som skjer mange gongar kvar PL-runde. Vanligvis går det heilt fint, men kor ofte skjer det ikkje at ein spelar får ballen litt longt framom seg og prøvar å vinne den tilbake med å gå inn i ei kraftfull takling. For det meste går det bra, men i slike tilfelle der han kjem for seint, med for mykje kraft og treffer på feil måte så går det gale.

Endret av archanios
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...