Gå til innhold

Kamptråd - West Ham vs Manchester United (LC)

Latias

Anbefalte innlegg

hehe, leste akkurat litt statistikk frå kampen i går og lurer rett og slett på om dette kan stemme?

Avslutninger: WH:9 MU: 10

På mål: WH:5 MU: 2

Utenfor: WH: 3 MU: 7

Ballinnehav: 31,9 - 68,1

Offensive pasningar: 153 - 344

Med unntak av skudd på mål, så ser det statistisk ut som at vi fullstendig eigde kampen. I tillegg ser det ut til at WH var latterlig effektive. Det tyder jo gjerne på at vi har gjort eindel feil i avgjerande fasar av forsvarsarbeidet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke noen 4-0 kamp, men tapet var helt fortjent. Forsvaret er fundamentet i et lag og når vårt var så under pari som det var i går, ødelegger det alt av offensive relasjoner også. Litt mye forlangt at uprøvde spillere som Macheda og Obertan skal snu 2,3-0.

Det er så enkelt som at hadde Obertan scoret 1-0 hadde vi mest sannsynlig vunnet kampen. Men sånn er fotball. Dette var et klassisk arbeidsuhell fra b-laget, som dog har bevist at de er mye bedre enn gårsdagens slakt. Faktisk var laget vi stilte mer enn godt nok til å slå West Ham, i alle fall spille jevnt med dem.

Kampen er glemt for meg i dag. Vi er i form om dagen så jeg gleder meg til helga, har en styggfin følelse på at vi moser Blackpool.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Jeg bytter aldri i forhold til hvor mye jeg heier på et lag. Jeg har 3 "main" lag, som jeg aktivt heier på i Vålerenga, West Ham og Barcelona, i den rekkefølgen. Håper selvfølgelig at alle de lagene vinner sine kamper, men hvis West Ham møter Barcelona, er jeg ikke i tvil om at jeg jizzer om Parker tar

en på Messi.

Samme som ditt forhold til Bolton, bortsett fra at jeg har et enda større engasjement i Barcelona. Det går ann å like 2 ting på en gang, selv om de kan være motstandere.

Når det gjelder kampen, som tråden faktisk handler om, så er det ingen tvil om at det fort kunne endt andre veien, selv med 4-0 i målprotokollen. Men mål preger kamper som man sier, og i denne kampen var vi veldig effektive. Ganske irriterende at vi har hatt like mange/flere gode sjanser mot lag som West Brom, Blackpool og Birmingham i serien, uten at det har gitt så mange poeng.

Som jeg sa før kampen, tror jeg det laget Man Utd stilte med igår, kunne gitt et fulltallig West Ham, kamp også. Spesielt etter pause, da Bebe gikk ut for Macheda, og Rafael kom innpå. Da snakker vi spillere som har godt over 1000 minutter i PL over nesten hele fjøla.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

men hvis West Ham møter Barcelona, er jeg ikke i tvil om at jeg jizzer om Parker tar

en på Messi.

hadde passet bedre for min del :)
Lenke til kommentar

Parkers takling er ren, og skader ikke motspiller nevneverdig. Jeg hadde aldri ønsket at Messi skulle bli skadet, da det ville vært et stort tap for fotballen.

Skjønner lite av alt hatet han får, finnes så ufattelig mye flere usympatiske spillere enn Messi, som heller er på den helt andre siden av skalaen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fra "Laws of the game":

A direct free kick is awarded to the opposing team if a player commits any

of the following seven offences in a manner considered by the referee to be

careless, reckless or using excessive force:

• kicks or attempts to kick an opponent

• trips or attempts to trip an opponent

• jumps at an opponent

• charges an opponent

• strikes or attempts to strike an opponent

• pushes an opponent

• tackles an opponent

Den taklingen der er i min bok frispark. Uansett hvor rent man treffer ballen - det har ikke en PØKK å si så lenge du går inn for hardt.

Lenke til kommentar

Var vell i ei lignende takling Ramsey brakk foten. Kunne fort ha gått galt, derfor jeg mener det er litt over kanten.

Nei, når Ramsey brakk foten hoppet både han og Shawcross inn i duellen. Shawcross for overilt.

@ taklingen til Parker, at han flyver som han gjør er ikke et rent produkt av at Parker takler hardt. Motspiller legger seg fremover og får bena sparket rundt seg. Parker takler med knotter der, treffer heldigvis ikke. Syns ikke den er så ille, selv om det ser helt sykt ut med første øyekast. Frispark er det likevel definitivt, den er bare ikke livsfarlig. Skal man se syke taklinger så er det bare å google Michael Brown, den idioten går Savage og Henry en høy gang.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...