handerrre Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hei! Sitter nå og ser på http://store.steampowered.com/ og ser at "Left 4 Dead 2" går for 3,50 euro (?). Lurer da på betaler man da virkelig kun rundt 30 kr for spillet? Kommer det noen ekstra kostnader i tillegg? Hvordan betaler man? (altså i euro, dollar, pund ?) Ettersom det er stund siden jeg brukte steam lurer jeg og på om det fremdeles er sånn at man kjøper spillet og deretter har det på kontoen og kan laste det ned på så mange pcer man vil ? Takker for svar! Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg kjøpte det igår, det ble akkurat 3,5 €, eller ~28,50 kr. Når du trykker på "buy" i steam så ser du hvilke eventuelle ekstra utgifter det er. Jeg tror det har hendt at det har vært "VAT" på det jeg har kjøpt, en slags skatt, men denne er vanligvis veldig lav, rundt 1 €. Så ja, man betaler omtrent 30 kr for spillet. Jeg betaler med en gang med VISA-kort, jeg vet ikke hvordan det er med andre muligheter, og jeg betalte i euro. Banken trekker naturligvis min konto for norske kroner. Du kan i alle fall kjøpe det på nettsidene til steam, for deretter å laste det ned på din egen PC, det har jeg selv gjort. Om man kan laste ned på så mange PCer man vil, vet jeg ikke. Skulle jeg tippet, ville jeg ha tippet ja. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Du kan i alle fall kjøpe det på nettsidene til steam, for deretter å laste det ned på din egen PC, det har jeg selv gjort. Om man kan laste ned på så mange PCer man vil, vet jeg ikke. Skulle jeg tippet, ville jeg ha tippet ja. Siden først må jo man ha en steam konto å kjøpe spillet til? Er ikke det slik at etter det når du laster ned steam på andre pcer og logger inn med din bruker så ligger spillet der, klart til nedlastning? Slik var det hvertfall for noen år siden... Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Du må har en steamkonto å kjøpe spillet til ja. Det er slik det funker, jeg har selv gjort det. Jeg vet bare ikke om det er noen begrensning på hvor mange PCer du kan laste det ned til. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Du må har en steamkonto å kjøpe spillet til ja. Det er slik det funker, jeg har selv gjort det. Jeg vet bare ikke om det er noen begrensning på hvor mange PCer du kan laste det ned til. hmm, litt dumt. Skal nemlig snart reinstallere denne pcen ,evt. bytte til linux mint... Så er nok ikke lurt å kjøpe det bare for å kunne laste den ned en gang Men tusen takk for svar Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Litt research viser at vanligvis er det ingen grense på hvor mange ganger du kan laste det ned til din egen steamkonto, men enkelte spill har en sperre, f.eks. Crysis Warhead. Det står dette på siden til Crysis; "3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit " Vil nå tro at du uansett kan laste det ned mer enn en gang. Om du er interessert så handler disse trådene om dette emnet; http://www.dslreports.com/forum/r22066728-Steamonline-game-downloading-services-questions http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=17037164&posted=1#post17037164 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå