Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dårlig trykk i leilighet

Anbefalte innlegg

Har flyttet inn i en 4-mannsbolig i tre fra 1950. Kjøkken, bad og VVB er av nyere dato, men jeg har dårlig trykk i vannkranen. Dette gjelder både Vasken på kjøkkenet, på badet, toalettet og dusjen.

Har nettopp renset disse filterene i vasken osv, de var ikke veldig skittne, og en rens hjalp ingenting.

Har lett etter en slik ventil som justerer trykket inn i boligen, men finner bare en eldre hovedvannkran. Noen som har noe tips på hvor denne trykkmåleren kan være? har alle boliger det? i så fall ute i gata?

Noen andre tips til hvorfor jeg har dårlig trykk?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det konstant dårlig trykk, eller kun om morgenen?

om det er konstant kan det hende at hele bygget er under-dimensjonert. dvs at det er brukt for små rør.

om det kun er på morgenen kan det være fordi 4 stykk kanskje dusjer samtidig. bruker toalettet vasken og kjøkkenet og da vil trykket naturligvis synke.

det er ikke vanlig at det er satt in trykkredukjsonsventil. men mindre du bor et sted der vanntrykket er veldig høyt. dette kan du ringe inn til kommunen eller

sjekke opp på internett om.

hvilken etasje du bor i har også noe å si. de i første etasje har høyere trykk enn 2. etasje pga. tyngekraften

Lenke til kommentar

ja, det er faktisk en trykkreduksjonsventil. prøve å sku mutteren på toppen opp.

den er sikkert grodd litt fast så bruk en skiftnøkkel til å skru med og en rørtang til å holde igjenn med.

skru samme vei som da du skal åpne eb brusflaske. ha på vannet i springen samtidig for å se når du er fornøyd med trykket.

Lenke til kommentar

sendte samtidlig bildet på mail til en rørleggerkompis...

Han fortalte meg at jeg ikke bør røre den, helle vente til han kommer og bytter den for meg da den er gammel. begynner jeg å skru på den mente han den kan begynne å lekke i stedet..

Mente samtlidig at hovedkranen kunne byttes ut, da dfen også var gammel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...