darkness| Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg tenkte vi skulle bruke et vanlig bilde til julekortbilde i år, og har derfor lyst til å pynte det litt opp med en fin snøkrystallramme eller iset ramme rundt bilde. Bruker til vanlig Picasa3 for å redigere bilder, og der lå det en link til Picnick som hadde en funksjon for å legge til slike fine rammer - men man måtte oppgradere til premium versjon for å få disse rammene.. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i gratis programvare for å fikse denne enkle saken? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Det er ikke gratis programvare du trenger, det er (hint - søk etter på nett) "christmas frames templates png". Av programvare, så kan du jo alltids ty til GIMP. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Nei, det er kanskje ikke det, når du sier det. Men det var jo så lettvint i Picnick Takk for hjelpen. Får se om jeg finner noen templates jeg liker. Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Du kan også downloade snefnug-brushes her, og så tegne rammen i gimp, lige som du vil have den: GIMP Snowflake Brushes Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Takk for flere tips. Skal se på det i kveld Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Snowflakes brushes-filen virket ikke Finner ikke noen fine templates heller Ender vel opp med å kjøpe en måneds abbo på picnick.. Endret 29. november 2010 av darkness| Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Photoshop er gratis i 30 dager om du ikke visste det Men GIMP burde kunne gjøre mye av det samme. http://www.shutterstock.com/pic-1913706/stock-photo-red-snow-frame-background-of-christmas.html fks? (koster penger). Ellers finner du sikkert noen gratis om du bare leter fks. her: http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1366&bih=575&tbs=isch%3A1&sa=1&q=snow+frame+stock&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Lastet ned GIMP, så jeg har egentlig ikke bruk for Photoshop. Uansett så fant jeg ikke noen rammer eller brushes som fungerte så jeg endte opp med å kjøpe abbo på Picnick. Helt greit til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå