capish Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg har to jobber som jeg lever av, den ene betaler jeg skatt etter tabell, den andre betaler jeg 36% skatt på. Ved siden av dette så har jeg et enkeltmannsforetak hvor jeg tjener +/- ca 40.000 i året. Jeg har fått så mange forskjellige svar fra skatt-sør ang. hva slags skatt jeg må betale på inntekten fra foretaket mitt at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. De tar ikke høyde for at jeg har fast jobb fra før, noen sier jeg må forskuddsbetale skatt 4 ganger i året. En annen sier at jeg kan fylle ut overskudd/underskudd på selvangivelsen og betale skatt deretter. Dette er jo vidt forskjellige svar.. Hva tror dere? Lenke til kommentar
DDT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg jobber kun i enkeltmannsforetaket mitt, og betaler inn et beløp fire ganger pr. år. Kommer giroer i posten fra futen. Mener dette går sin gang automatisk når du har regsitrert et selskap i Brreg. Får du ingen giroer er det vel ikke noe å stresse med. Inntektene fra selskapet skal jo inn i selvangivelsene og beskattes uansett. En ekstra baksmell på skatten kan det jo bli ... Har du forresten sjekket skatteetaten.no? Der ligger mye info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå