salamishit Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hei Jeg byttet nettopp strenger på gitaren gikk helt fint det, men når jeg skulle til å stemme gitaren så merket jeg at det var en gnisse lyd på A strengen. Det høres litt ut som om strengen går ned på bånda. Det er ikke all verden, men litt irriterende. Vet noen hvordan jeg kan fjerne den lyden? Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Få en proff på musikksjappa til å justere bridgen slit at det blir høyere action. Sikkert på at du har gjort det rett dersom det ikke var sånn før? Men er jo ikke farlig da, har litt sånn selv, er bare å spille høyere Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Har jo ikke endra noe, bare strengene. Tror ikke jeg gidder å få en på musikksjappa til å fikse det Da bare spiller jeg høyere som du sa Lenke til kommentar
GAu Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Heisann, Hvis dette oppsto når du bytta strenger, spør jeg: Bytta du til et strengesett som er litt tynnere enn det du hadde? Hvis ja: Tynnere strenger gir litt mindre strekk i halsen på gitaren, som dermed retter seg litt ut (flater ut). Det kan gjøre at en streng slår nedi båndene, om den lå lavt i utgangspunktet. Kan være verdt å justere 'strekkstanga' (truss rod) i gitarhalsen til nytt strengestrekk (proffarbeid, om du er ukjent med dette). Eventuelt (enklere), bytt tilbake til samme strengetykkelse som du hadde tidligere :-) GAu Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Heisann, Hvis dette oppsto når du bytta strenger, spør jeg: Bytta du til et strengesett som er litt tynnere enn det du hadde? Hvis ja: Tynnere strenger gir litt mindre strekk i halsen på gitaren, som dermed retter seg litt ut (flater ut). Det kan gjøre at en streng slår nedi båndene, om den lå lavt i utgangspunktet. Kan være verdt å justere 'strekkstanga' (truss rod) i gitarhalsen til nytt strengestrekk (proffarbeid, om du er ukjent med dette). Eventuelt (enklere), bytt tilbake til samme strengetykkelse som du hadde tidligere :-) GAu Brukte samme strengtype som satt på før. Har hørt at hvis du skrur litt for mye på den skrua i halsen så kan du fucke opp hele gitaren, vil ikke prøve meg på det hehe Men er det en mulighet å sette opp bridgen littegrann? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Trossrodjustering er ikke noe hokuspokus. Vri 1/8 runde og kjenn på strengen. Gjenta til du har oppnådd ønsket resultat. Righty tighty, lefty loosy. 1 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Trossrodjustering er ikke noe hokuspokus. Vri 1/8 runde og kjenn på strengen. Gjenta til du har oppnådd ønsket resultat. Righty tighty, lefty loosy. tror jeg prøver på dette imorgen. Lenke til kommentar
areah Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 hvis du har en gitar med en sånn "bridge" så er det bare å "skru" på det jeg har satt rød ring rundt for å få bridgen litt høgere opp. bruker ihvertfall å hjelpe for meg 1 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) hvis du har en gitar med en sånn "bridge" så er det bare å "skru" på det jeg har satt rød ring rundt for å få bridgen litt høgere opp. bruker ihvertfall å hjelpe for meg Jeg skrudde litt på den (like mye på hver side) og nå er lyden vekk, Takk Endret 8. desember 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå