Gå til innhold

5870 CF problemer

Baini

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop kjøpt meg mitt andre 5870 til å kjøre CrossFire. Har fått problemer etter det at WoW lagger, og Black Ops fryser helt. Hadde problemer med at begge frøs og restart måtte til, nå er det bare restart på Black Ops. Minecraft og frøs men da kom det at skjermdriveren hadde sluttet å fungere og ble gjenopprettet. Er på nyinstallasjon av W7 Ultimate 64x

Det begynte at når jeg fikk skjermkortet så ville ikke CrossFire fungere vis jeg ikke byttet det gamle kortet og satte det ned en slot.

Maskinvaren min er:

Gigabyte 790FXTA-UD5

AMD Phenom II X4 955

Corsair TWIN3X 1600Mhz 4GB

Mist 800W

XFX Radeon HD5870 'XXX'

XFX Radeon HD5870

Har prøvt å flashe begge kortene, men fikk ikke skjermbilde ved bruk av 'XXX' kortet. Det kommer heller ikke opp tempen på GPU1, alså det vanlige på MSI Afterburner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funka litt bedre med 10.5 og application profilen. Fikk et par spikes, glad for det, kunne spille mye lenger en før. Men så ble jo gleden totalknust. Da frøs pcn, eller skjermen ble svart og ikke noe signal, men skype kjørte enda da jeg snakket med en kompis.

Edit: senere så spilte jeg WoW og da kunne jeg spille i godt og vel en halv time før spillet frøs, men da kunne jeg gå ut i Windows og fikk vite at det var et problem med skjermdriveren og den ble gjenopprettet. Deretter ca en halv time etter så skjedde det samme bare at alt frøs, inkl musikk.

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

Grunnen til at MSI Afterburner ikke tok tempen på den ene GPUen var pga det var versjon 1.10 :innocent: Når jeg fikk lastet ned den siste versjonen så fikk jeg lest av begge. Det var ca 70 Grader når jeg kjørte WoW. Det er da ikke så veldig unormalt?

Lenke til kommentar

Fikk løst det nå. Måtte bare få bootet begge kortene for seg selv og installert den samme biosen. Så fungerte det fett! Takk ellers til alle som prøvde å hjelpe ;D

Jeg har de samme problemene med kortene minne.

Forstår ikke helt hva du har gjort her, kan du utdype svaret litt mer:)

Hvordan booter du kortet, hva mener du med installert den samme biosen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...