dezibel_26 Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hei! Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette men jeg prøver. Jeg har ett problem når jeg kobler min bærbare (har forsøkt flere forskjellige bærbare) til tv eller anlegg, så får jeg en "dure" lyd når jeg kobler til strømmen på den bærbare, dette kommer ut i høytalerene på tv'en / anlegget, dette skjer altså med flere forskjellige pc'er, det skjer kun når strøm er koblet til en enhet (ekstern firewire disk) som er koblet til pc'en, eller pc'en selv har strømadapteren koblet til. En teori jeg har er kanskje at jeg bør bytte ut noen av skjøteledningenen jeg bruker som ligger i en haug bak tv/anlegget? Må disse være jordet.? kan det være derfvor den irrriterende "dure" lyden kommer når jeg kobler til den bærbare? Håper ikke dette ble en for forvirrende postering? :-? Dezibel Lenke til kommentar
FroBo Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Problemet du har kalles en jordsløyfe. Dette får du når TV/anlegget ditt er koblet til 2 forskjellige jordingspunkter. Mest sannsynlig så er TV/anlegg koblet til kabelTV. Når du da også jorder anlegg til strømnettet via PC, så får du en jordsløyfe. Det er flere tråder rundt dette temaet på forumet, så ta og søk litt. En løsing(som jeg bruker) er å bruke et galvanisk skille på kabelTV kabelen. Det får du f.eks. kjøpt på www.tveco.no. Hvis du ikke har kabelTV, så er det en annen kabel som er jordet. Dra ut en og en kabel fra TV/anlegg til brummingen forsvinner, da har du funnet synderen. Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 woooot, takk takk for kjempe bra svar, skal teste dette når jeg kommer hjem, har prøvd på tv'en på soverommet, anlegget i stua, og tv'en i stua, eneste felles nevner for disse tre enhetene er nettopp..... kabelnettet, skal dra ut denne kabelen når jeg kommer hjem. takk igjen for "Mindblowingly" bra svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå