Kongeskipet Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Har nettopp fått min første Android-telefon, og sett litt på Android Marked. Fant fort ut at mange apps krever tilgang til ting en slik app absolutt ikke har behov for. Ser f.eks, at de fleste apps for lommelykt krever tilgang til både SD-kort og internett, noe som jeg ser på som helt unødvendig for en slik app. Og da vil jeg selfølgelig tro at det er Spionprogram. Verre er det når det er et program der tilgangene kan være brukt til noe fornuftig som f.eks å oppdatere programmet, eller reklame. Hvordan kan jeg f.eks finne ut om Wifi Analyzer er trygt? Det krever tilgang til å Endre/slette SD-kortinnhold, og Full internett-tilgang. Internett brukes til reklame, men det kan jo brukes til mer. Finnes det noe sted med kvalitetsikrede apps? Endret 28. november 2010 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Vanligvis holder det å lese kommentarer på appen for å finne ut om den er sikker. Ikke bruk apps med 1-2 stjerner og 120 downloads liksom... Appbrain.com bruker også ofte å ha bedre kvalitet på kommentarene enn bare android market. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 På min telefon (LG P500) har jeg aldri sett noen kommentarer til apps på Android Marked. Hva kan det skyldes? Oppdaget i dag at noen programmer plutselig har fått tilgang til mer enn det jeg ble informert om da jeg installerte de. Det gjelder blant annet en lommelyktapp der jeg ikke fikk noe advarsel om tilganger når jeg installerte den. Når jeg ser på innstillinger -> Applikasjoner -> Ordne applikasjoner -> navnet på appen, så har den plutselig tilgang til å lese telefonsamtaletilstand og identitet kombinert med full Internett-tilgang. Lignende har også skjedd med spillene Unblock Me FREE og Robo Defense FREE Vet noen hva dette skyldes? Er det slik at de nevnte programmene utnytter et sikkerhetshull i Android for å få fler tilganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå