Gå til innhold

Hva er det som avslører full folk?

Anbefalte innlegg

Hei, Var ute med noen i klassen igår, klokka var kanskje halv 3 da vi gikk fra 1 utested til et annet. På dette utestedet var jeg den eneste i klassen som ble nektet. Var aldeles ikke møkkfull eller voldsomt utagerende. Vitset litt i med dem i klassen når vi gikk dit noe jeg trur kan ha noe med saken å gjøre.

Men uansett, så kom det ei jente som også blei nekta, eg tulla litt med vakten og ho. Så gikk eg rundt og til en annen inngang. Der spurte han om det va eg som blei nekta med den andre inngangen. Eg sa nei og forklarte denne vakten at jeg bare prøvde å få ho jenta inn. Han sjekker opp dette med radiokontakt og får på en eller annen måte vite at det bare var ho jenta som ble nekta :p

Så, hva er det egentlig vaktene ser etter? En kompis ble nektet pga av røde øyner en gang osså :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kammerat av meg jobbet flere år som vakt.

Han sa at første tegn er tale. Snakker de veldig "slurret", er det tegn på de har hatt for mye. Så er det øynene som ikke klarer å fokusere på deg sikklig.

Røde øyner er et dårlig tegn, men dette kan også foresake av masse andre ting (gråting/noe i øyene osv).

Lenke til kommentar

De mest synlige kjennetegnene på at man er alkoholpåvirket, er at man snakker utydelig, høyt og om alt mulig rart, i tillegg til at man har en ustabil gange.

Dessuten gir alkohol og andre sentraldempende stoffer ofte følgende utslag:

• Sen pupillreaksjon på lys
  • Nystagmus
  • Manglende evne til å se i kryss
  • Sen tids- og balansekontroll
  • Normal pupillstørrelse
  • Lav puls*

*=Alkohol kan øke pulsen.

Lenke til kommentar

Tok Den promillekalkulatoren og fant ut at eg hadde omtrent 2 i promille da eg gikk ut og 1.7 da eg blei nekta inngang, Men snakka ikke utydelig eller sjangla. Prata ikke om alt mulig rart men bare diskuterte først med vakta om hvorfor jeg ikke kom inn og så bynte eg å tulle litt når ho jenta kom. Men merka sykt godt at det va vanskelig å orientere seg fram i kryss når eg skulle ta bussen hjem :p Så han vakta hadde nok sett et tegn på meg som gjorde han tvilsom på meg :p

Lenke til kommentar

Mange av de ordensvaktene som står på utesteder er kanskje litt for konsekvente til tider. Skjønner hvis det er laaang kø, men jeg var borti en ganske merkelig situasjon selv.

Jeg var ute å skulle kjøre noen av kompisene mine hjem. Når jeg hadde parkert bilen over gata skulle jeg gå inn i lokalet, null kø. Det var i 1 tida så var fortsatt folk som kom inn. Jeg klarte å snuble i fortauskanten, noe vakta så. Jeg gikk fram til døra å han sa jeg ikke fikk komme inn. Jeg skulle prøve å forklare meg, noe jeg ikke fikk lov til. Merkelig jeg ikke fikk politiet etter meg når jeg satt meg inn i bilen å kjørte egentlig...

Skjønner man kan ha en dårlig dag på jobben, men dersom man ikke tåler å snakke med fulle folk så bør man ikke ha en slik jobb.

Men er vell mest tale og balansen de ser på generelt.

Lenke til kommentar

Bare lurer litt, har ikke vært på utesteder selv da jeg er mindreårig.

Er det slik at man ikke kommer inn på utesteder om man er merkbart beruset? Er det da meningen at man skal drikke all alkohol på utestedet? Eller blir man nektet adgang bare når man er veldig full og ikke bør drikke mer/er en potensiell bråkmaker?

Lenke til kommentar

Er et merkelig utested her med noen merkelige vakter. Har noen kvelder hatt store problemer med å komme inn, da bare litt brisen. Et par andre kvelder hvor jeg har vært helt shitfaced, tryna rundt og husker svært lite av hele kvelden har jeg gått rett inn uten problemer. Verden er rar.

Lenke til kommentar

Bare lurer litt, har ikke vært på utesteder selv da jeg er mindreårig.

Er det slik at man ikke kommer inn på utesteder om man er merkbart beruset? Er det da meningen at man skal drikke all alkohol på utestedet? Eller blir man nektet adgang bare når man er veldig full og ikke bør drikke mer/er en potensiell bråkmaker?

Det er lite vits for utestedene å ha overstadig berusede folk der, de har ikke lov til å selge alkohol til folk som er det. Selv om dette ofte er en sovende paragraf. Det går kanskje enda mer på at de ikke har lyst til å vaske spy og slike ting ut i de senere nattestimer. Har nok litt med bråk å gjøre også.

Lenke til kommentar

Aldri nektet inngang noe sted, kun blitt bedt om å gå meg en runde. Ble egentlig pissed, men løp rundt bygget, og kom tilbake. Vakten mente jeg ikke hadde gått meg en runde allerede, så jeg måtte gjøre dette ENDA en gang. Så gikk jeg glatt inn. Tror han gjorde det bare for å være drittsekk, vaktene på utesteder er kødne folk.

Skulle inn en annen gang, og var med en del eldre folk, deriblant 90-jenter som ikke visste at jeg var yngre. Vakten sjekker legget deres først, og sier ikke noe, men når det er min tur sier han høyt. "Ah. 91 ja!" som om han skulle prøve å ødelegge for meg..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, Var ute med noen i klassen igår, klokka var kanskje halv 3 da vi gikk fra 1 utested til et annet. På dette utestedet var jeg den eneste i klassen som ble nektet. Var aldeles ikke møkkfull eller voldsomt utagerende. Vitset litt i med dem i klassen når vi gikk dit noe jeg trur kan ha noe med saken å gjøre.

Men uansett, så kom det ei jente som også blei nekta, eg tulla litt med vakten og ho. Så gikk eg rundt og til en annen inngang. Der spurte han om det va eg som blei nekta med den andre inngangen. Eg sa nei og forklarte denne vakten at jeg bare prøvde å få ho jenta inn. Han sjekker opp dette med radiokontakt og får på en eller annen måte vite at det bare var ho jenta som ble nekta :p

Så, hva er det egentlig vaktene ser etter? En kompis ble nektet pga av røde øyner en gang osså :S

Enkelt og greit, rett og slett fordi du ser sørpa drita ut! Ingen vakter kaster deg ut når du er "god brisen", men idag blir ingen god brisen, i alle fall ikke folk i byene.

Har du noen gang vært på byen edru, og sett to personer stå ved siden av hverandre, hvor den ene har drukket og den andre ikke. Tegnene på han eller hun som har drukket er så klare er man må være en komplett idiot for å ikke kunne se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...