Mariannee Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg skal ha sånn engelsk Tentamen i morgen og har emnet "Believe it or not". Læreren har gitt oss ut et forberedelses hefte og "Thats it!" Jaja, har skjønnt at vi skal skrive 3 oppgaver, men skjønner ikke helt oppsettet. Kan noen være så supersnill å hjelpe meg? Kanskje noen har hatt denne oppgaven før og kan fortelle meg hva man skal skrive, hvordan oppsett det skal være (og kanskje hvordan oppgave som er enklest ) - 10 klasse jente som er helt fortvilt! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 hei! ikke for og spør om noe personværn men bor du i bodø? Lenke til kommentar
Mariannee Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) hei! ikke for og spør om noe personværn men bor du i bodø? Nei, bor i Tromsø. Hvordan da? Endret 28. november 2010 av Mariannee Lenke til kommentar
igxx Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 hadde akkurat den tentamen:) med samme tema og samme eksamen:P Lenke til kommentar
Mariannee Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 hadde akkurat den tentamen:) med samme tema og samme eksamen:P Gikk det bra, da? Hvordan er oppsettet? Altså, hvor mange sider bruker man på hver oppgave? Er det sånn at man løser 3 oppgaver? Hehe, har fått veldig lite info fra læreren. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 hehe gikk rett til hælvete:D ja:P den første er om bookletten og den andre hva om kordan æ hadde forbedrett mæ, og den siste er en firskrivings oppgave:P med bestemmte oppgava:P Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Du er klar over at det er utdanningsdirektoratet som lager tentamen og eksamens oppgaver? Alle skoler i Norge vil ha de samme tentamene og eksamene, sålangt det er i samme periode. Oppgaver på skriftlige tentamener og eksamener er laget slik at du får 5-6 oppgaver, hvor hver oppgave relaterer til et vedlegg. (Kan ofte være at et vedlegg har to forskjellige oppgaver.) I norsk/engelsk sammenheng, fordeles disse oppgavene seg på f.eks kosseri, essay, roman, sakprosa osv. Man velger den man føler man takler best. Som regel skal man velge 2 eller flere oppgaver, hvor f.eks 2 av oppgavene er små oppgaver, mens oppgave 3 er en større oppgave. Mer en det kan jeg ikke si på oppgaven, siden jeg sluttet i 10 klasse for 6 år siden. Edit: Om du har problemer med å skjønne hvordan du skal løse denne oppgaven, bør du grue deg til avsluttende eksamen. Da må du opp i minst èn muntlig eksamen, hvor du får vite tema tredve minutt før du skal inn til sensor. Jeg kom opp i engelsk muntlig eksamen (blandt 4 eksamener). Brukte 48 timer på å lese gjennom hele pensum (VG2,VG3). Når jeg kom på skolen fikk jeg 30 min på å forberede meg til muntlig høring på 30 min. Oppgaven min var "Modernism: Metaphor", That's it Endret 5. desember 2010 av AnonymousSuit Lenke til kommentar
lolbits Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 De lagger ikke tentamen, nei. Det er det skolen som gjør. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 De lagger ikke tentamen, nei. Det er det skolen som gjør. Vel de tentamens oppgavene vi hadde, var eksamens oppgavene de hadde året før oss. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er fordi læreren er late. De er på ingen måte intensjonen til Utdanningsdirektoratet å lage tentamensoppgaver, men derimot eksamensoppgaver. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) De lagger ikke tentamen, nei. Det er det skolen som gjør. Vel de tentamens oppgavene vi hadde, var eksamens oppgavene de hadde året før oss. Jeg hadde selv tentamen i engelsk som 10.klassing i uken som var, og det stemmer at man i flere fag får fjorårets eksamensoppgaver for å gjøre tentamen mest mulig lik eksamen man kan vente seg til sommeren. Vi fikk også utlevert et større hefte med en rekke artikler, for å så skrive tre svar på tre oppgaver om disse artiklene. Dog er det ikke alle lærerene som er like oppegående, og noen lager egne tentamensoppgaver grunnet latskap. Endret 5. desember 2010 av Paisley Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde selv tentamen i engelsk som 10.klassing i uken som var, og det stemmer at man i flere fag får fjorårets eksamensoppgaver for å gjøre tentamen mest mulig lik eksamen man kan vente seg til sommeren. Vi fikk også utlevert et større hefte med en rekke artikler, for å så skrive tre svar på tre oppgaver om disse artiklene. Dog er det ikke alle lærerene som er like oppegående, og noen lager egne tentamensoppgaver grunnet latskap. Hva mener du med det? Det er vel de late lærerne som bruker gamle eksamensoppgaver, hvis en lærer lager sine egne kan de ikke kalles lat. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 *Snip* Hva mener du med det? Det er vel de late lærerne som bruker gamle eksamensoppgaver, hvis en lærer lager sine egne kan de ikke kalles lat. Reagerte på det samme:P Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Siden jeg er grei så her har du flere tiligere gitte eksamener opp til 2009 http://eksempeloppgaver.udir.no/default.aspx Passord: Eksempel Brukernavn: Eksempel Husk stor E i Eksempel Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg hadde selv tentamen i engelsk som 10.klassing i uken som var, og det stemmer at man i flere fag får fjorårets eksamensoppgaver for å gjøre tentamen mest mulig lik eksamen man kan vente seg til sommeren. Vi fikk også utlevert et større hefte med en rekke artikler, for å så skrive tre svar på tre oppgaver om disse artiklene. Dog er det ikke alle lærerene som er like oppegående, og noen lager egne tentamensoppgaver grunnet latskap. Hva mener du med det? Det er vel de late lærerne som bruker gamle eksamensoppgaver, hvis en lærer lager sine egne kan de ikke kalles lat. Haha, jeg skylder på helgens LAN når det gjelder den setningen der som var full av hele familien til leif. Skulle nesten tro jeg røykte noe i helgen.. Endret 6. desember 2010 av Paisley Lenke til kommentar
Mariannee Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 enn med dæ da? Har hatt litt problema me innloggin, hehe men det gikk ganske så bra, trur æ ok da, oppg 3 kommer til å ødelegge alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå