Gå til innhold

Tips til ny prosessor

StucKept

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med han/hun over meg. Gi oss litt informasjon om hva du skal bruke den til(spilling etc) og hvilket oppsett du har fra før, så vi kan se hva som eventuelt passer.

Men siden sandy bride blir sluppet ut etter jul av intel, så ville jeg ha ventet i 2mnd(hvis du kan) sandy bridge cpuene skal visst yte ca 20% mer enn i7, og da vil i7 synke i pris.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en i5 quadcore, 760 heter den tror jeg.

Hvis du skal ha i5/i7 eller Phenom tror jeg du må bytte til DDR3 ram, vet iallefall at det er slik med Intel sine (usikker på i3).

Den i5'en jeg kjøpte meg ligger i prisområdet ditt, tror jeg betalte 1550 for den.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale en i5 prosessor, er veldig bra til spilling og andre prosesser. I diverse tester så har den kommet veldig bra ut i forhold til amd sine prosessorer. Den er i tillegg billig og lett å instalere. Men i7 prosessorer er ikke så alftor dyre heller, så hvis du kan gå opp 3-500 ekstra så er det de du bør gå for da. Men som sagt i5 750 er et ganske bra kjøp ;)

Lenke til kommentar

Du merker neppe noe forskjell mellom i5 og i7 på en stund for å si det sånn. Strengt tatt ikke sikker på om du vil ha noe særlig nytte av en i5 over en i3 heller, for den saks skyld. Grafikkortet er langt viktigere. Hvilken prosessor har du i dag?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...