Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NTE->ALTIbox->kabling hjelp! :S

Anbefalte innlegg

Har trukket to cat 5 kabler igjennom et langt 16" rør, var litt trangt men det gikk.

Men så har problemet kommet. Den ene kabelen skal jeg gjerne ha splittet slik at den går til to forskjellige TVer. Så slik som jeg har gjort det er, at den kabelen går fra ALTIboxen og blir senere splittet ved å bruke scotchlock. Og begge endene har jeg satt på datastøpsel på nå, men ingen av de virker når jeg kobler de til reciveren (vet ikke hva det heter, den boksen som er mellom TVen og cat kabelen :) )

Lyser bare den guleprikken i all evighet.

Jeg har Ohmet kabelen og testet den med slik billig Clas Ohlson tester :) og det ser ut til at alle lederene er slik som de skal at det ikke er noen kryssinger og at det er faktisk kontakt i begge endene.

Før jeg splittet kabelen testet jeg om jeg fikk signal når jeg koblet rett fra ALTIboxen og i reciveren, og da fikk jeg det, altså før den var splittet.

så er det ikke mulig og splittet kabelen på denne måten? skulle nå tru at det går iaf for en TV om gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved at jeg til sammen har tre ledere inn i samme scotchlock.

Så altså en leder som er tilførsel (fra alti box) og de to andre går til vær sin TV.

Så slik har jeg gjort med alle lederene, og tatt farge på farge. Skjønner?

Joda kan altids bruke en switch men er ingen gunstig plass og ha switch på, så skulle gjerne ha fått denne kabelen splittet inni veggboksen.

Men skal da ikke ha noe og si at en kabel har noen "ekstra utstikkere"?

Lenke til kommentar

Splitting av kabel slik du har gjort vil nok ikke fungere. TX og RX blir blandet sammen når du har tre klienter på samme kabel. I tillegg vil du nok få mye støy og reflekser.

Du kan enten splitte den ene kabelen du har i to, da 100Mb nettverk kun krever 2 par, ellers så må du ha en switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...