stout Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Kanskje et noe patetisk spørsmål, men brukte en halv time på å finne en liste over land som har skrevet under på EØS-avtalen. Noen som kan hjelpe? Som et tilleggsspørsmål: Leste at det er lov å importere legemidler, så sant de er til max 3 måneders bruk, og du kan bevise at de er lovlig anskaffet. Vil det si at du må ha resept e.l. fra en norsk lege? Tenker ikke på dop, men såkalte smartdrugs av typen hydergine, piracetam osv. Ting man ikke får på helsekostbutikken altså... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 hmm, kan prøve å ta det fra hodet: Norge Island Lichtenstein(?) Om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Og jeg må si det at EØS er noe Norge aldri skulle takket ja til. Jeg ser ikke at Norge kan tjene så utrolig mye på denne avtalen, og da mener jeg ikke bare tjene, som i penger. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Norge, Island, Lichtenstein og Sveits er medlemmene. EØS-avtalen i sin helhet innebærer så mye at vi er helt nødvendig av den. Alt fra tillatelse til å brukes EUs luftrom, handelsavtaler, arbeidstillatelser, osv osv osv osv osv osv osv.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sveits er ikek med i EØS samarbeidet, men har en finfin handelsavtale med EU, som ikke påvirker indre forhold i sveits, noe som EØS avtalen gjør. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sveits har jo ganske mye makt når det gjelder EU og EØS, da. Finnes det ett land EU vil ha med seg, så må det være Sveits. Og de klarer seg helt utmerket uten EU og EØS. Noe jeg mener Norge hadde gjort også. Sveits har jo den fordelen at de er et slags "gjennomskjøringland" for nesten all transport som foregår i Europa, og de har vel satt opp en maksgrense for hvor mange trailere som får kjøre gjennom Sveits per dag. Hadde de blitt med i EU hadde de nok måtte fjerne den loven. På samme måte har Norge ufattelig mye strøm å selge Europa, så EU trenger nok Norge enn vi trenger EU. Nei til EU og EØS. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 På samme måte har Norge ufattelig mye strøm å selge Europa, så EU trenger nok Norge enn vi trenger EU. hvor har du vært de siste 10 årene? Lenge siden Norge hadde overskudd av elektrisk kraft gjennom ett helt år. Lenke til kommentar
DaMurderah Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Mener du da før eller etter at vi har solgt 90% av den til utlandet? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Norge selger strøm om natta og kjøper om dagen året rundt. Gi og ta. I det siste har Norge blitt stadig mer avhengig av å kjøpe, fordi vi sløser så vannvittig med strøm, og fordi vi ikke vil ta de nødvendlige tiltak for å øke kraftproduksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå