reyerd Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 bruker power dvd til hd avspilling på pcn. syntes kvaliteten på videoen var dårlig til å være hd så prøvde jeg å slå av hardware acceleration. da ble kvaliteten suveren:) skal egentlig ikke alt bli bedre med hardware acceleration påslått? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Trodde HW-dekoding stort sett var for å avlaste CPU. Men at kvaliteten skulle bli så voldsomt mye værre virker rart. Er det ingen andre instillinger enn av/på? F.eks. i kontrollpanelet for skjermkortet? Dog var jeg ute for det samme med hardware-MPEG2-dekoder i "gamle dager". Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 ja ok, men er fortsatt rart at det skal bli værre da. med det påslått så blir de mørke scenene helt for jæ..ig kornete å ser ut som et maleri. i tilleg blir alt så forferdelig lyst, med et slags gråskjær. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 fant ut av problemet, gikk inn på innstillinger for ati kortet å stillte på der det står video, slo av alt som skulle "bedre" bildekvaliteten. da ble alt suverent og ingen slags lag på videoen som jeg har vært plaget med før:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå