Black Star Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg har en venninne som trenger å formatere sin PC og legge inn Windows 7 på nytt. Problemet er bare følgende: *PC'en er en sånn bitteliten PC uten DVD-ROM (Asus EEE eller hva den heter). *Hun har ikke fått med noe gjennopprettingsprogramvare, verken på USB eller DVD *Jeg kan ikke se at PC'en har en egen partisjon med Windows 7 gjenopprettingsprogramvare heller. Hvordan får man da lagt inn Windows på nytt? Hun har lisenskode påklistrert under på maskinen, men den får man jo ikke gjort mye med så lenge man ikke har selve programvaren. Forslag? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Asus Eee har ikke Windows 7 installert som standard, men enten Windows XP eller Linux (Xandros) Men uansett: http://arstechnica.com/business/news/2009/12/-the-usb-flash-drive.ars Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Asus Eee har ikke Windows 7 installert som standard, men enten Windows XP eller Linux (Xandros) Men uansett: http://arstechnica.com/business/news/2009/12/-the-usb-flash-drive.ars Dobbeltsjekket nå. Det er en Asus EEE PC med Windows 7 "Starter edition" som standard (er påklistrert en Windows 7-logo nedenfor tastaturet). Takk for linken... skal sjekke den ut Endret 28. november 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Asus Eee har ikke Windows 7 installert som standard, men enten Windows XP eller Linux (Xandros) Men uansett: http://arstechnica.com/business/news/2009/12/-the-usb-flash-drive.ars Dobbeltsjekket nå. Det er en Asus EEE PC med Windows 7 "Starter edition" som standard (er påklistrert en Windows 7-logo nedenfor tastaturet). Takk for linken... skal sjekke den ut Ah ok. Min hadde ikke det men har sikkert kommet masse nye versjoner i mellomtiden. Et annet alternativ er en ekstern DVD-ROM, men det er ikke så enkelt å få fatt i som en USB-penn, men er enklere å få til å virke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Problemet er at hun har ikke Windows 7 CD'en, og det virker som jeg må hente ISO-filen fra den og kopiere over på USB-pennen. Jeg har en Windows 7 CD selv, men ikke "starter edition". Og da vil vel ikke den fungere med hennes lisenskode? Endret 28. november 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Det ville jeg ikke spekulert i nei. Men ingen her kan trylle frem noen Windows 7 CD på noen lovlig måte. Men hvis du har en nøkkel, så er det kanskje ikke så farlig å trylle den frem gjennom suspekte kanaler. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Tror jeg har funnet løsningen etter å ha googlet en stund. For fremtidige brukere med samme problem *Trykk F2 under oppstart for å komme inn i BIOS *Slå av "BIOS Booster". *F10 for å lagre og gå ut av BIOS. *Trykk F9 under oppstart. Da kommer man inn i et recoveryprogram som ligger i en skjult partisjon på harddisken. Dette gjelder Asus EEE PC 1005p med Windows 7 Starter. Men lignende fremgangsmåte kan hjelpe på andre maskiner med samme problemstilling. De to første punktene er for å unngå at maskinen hopper over BIOS post-message. Dette gjorde det umulig for meg å komme inn i noe recovery-system på maskinen. Men takk for hjelp Endret 28. november 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå