Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 For å friske opp i gamle kunnskaper og eventuelt senere ta et studie relatert til matte og fysikk(ingeniør) så tenkte jeg å lære mg selv avansert matte og fysikk på egenhand. Jeg sliter derimot med mangel av gode og oversiktlige nettsider om temaet. Jeg er også spesielt på jakt etter var hvordan beregne veltfordeling, vektorer, likevekt og balancepunkt. Eks dersom en har en 2 meter lang planke mellom 2 punkter/baderomsvekter. Dersom en person på 80kg står på blanken og er 60cm fra badevekt A , hva vil da baderomsvekt A vise og hva vil baderomsvekt B vise? Jeg kunne dette før , men har klart og glemme det ut . Lenke til kommentar
Androish Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Akkurat i det tilfellet du nevner vill vell regnestykket se ganske enkelt ut? de to vektene vill alltid vise en vekt på tilsammen 80 kg, om han står helt ut på kanten til vekt A vill den vise alle 80 kg. midt på 50/50 etc. Da vill vell vektene i ditt tilfelle vise 80*0,7 på A og 80*0.3 på B men tviler på at det var en slik regnemåte du ville frem til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ikke akkuratt det regnestykket jeg var ute etter nei Regnestykket begynner noe slik som dette : Eventuelt: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå