Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hei. For rundt 5 uker siden så lå jeg bak en trailer som var fullastet med pokk/grus. Grusen fra traileren begynte å sprette av, og deretter traff bilen min. Fikk mange steinsprut skader i vindu og på lakk. Vi skrev skademelding og sjåføren skrev under. Sjefen i det firmaet ringte meg opp og ville se på skadene. Han mente at mye av skadene har vært der fra før av. Noe jeg var uenig i, men vi kom fram til en løsning. Han vill gjøre opp for seg utnom forsikringen. Nå har det gått 5 uker å han har fortsatt ikke rotet seg til å fått fikset skadene. Hva gjør jeg videre. Kan jeg andmelde han for noe eller kreve noe fra han (erstatning for at jeg har ventet så lenge f.eks eller erstatning for vandalisme)? Å hvordan vet vi nå hvilke skader han påførte, ettersom de fleste steinsprutskadene nå har begynt å ruste. Hvordan kan jeg bevise at dette kommer fra han... ELLER, hvordan kan han bevise at det IKKE kommer fra han? Jeg har fortsatt skademeldinga der sjåføren av lastebilen har skrevet under. Han har skrevet under på følgende: Det falt av bløt masse fra lastebilen og traff frontrute, sidevindue, panser, tak og venstre side. Mvh. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Ta det på forsikringen! Det skal ikke være veldig vanskelig å se om en skade har vært der i 5 uker, eller 5år. Send inn skademeldingen og ta det derifra! Hvis lastebilsjåføren i tillegg kjørte lasten uten sikring som skal hindre at lasten faller ut bak e.l. så har du hvertfall en sterk sak! Endret 28. november 2010 av EMiRo Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Tips 1: Ikke kjør så nærme lastebiler at dette blir et problem. Det kan være mye rusk som fort kan bli tatt av vinden og treffe deg og bilen din. Skrue, pinner, bolter, muttere osv. Tips 2: Gi beskjed til sjefen hans om at enten så ordner de opp ASAP eller så sender du inn skademelding. Samtidig opplyser du forsikringsselskapet om hvorfor det tok så lang tid å sende inn meldingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Tips 1: Ikke kjør så nærme lastebiler at dette blir et problem. Det kan være mye rusk som fort kan bli tatt av vinden og treffe deg og bilen din. Skrue, pinner, bolter, muttere osv. Tips 2: Gi beskjed til sjefen hans om at enten så ordner de opp ASAP eller så sender du inn skademelding. Samtidig opplyser du forsikringsselskapet om hvorfor det tok så lang tid å sende inn meldingen. Når det gjelder tips 1, så var ikke dette mulig, da jeg var minst 50 meter bak. Du kan se for deg at last i 80-90 km/t faller av og treffer asfalten og spretter opp igjen. Og tips to, så har jeg sagt det men skjer ikke noe EMiRo: Ok, regner med at de på merkeverkstedet ser dette. Å det de er usikker på, får de bare ta ettersom sjåføren ikke kan bevise at det IKKE var han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå