Gå til innhold

Har iphone 4, vurderer Desire HD, null peil på android, trenger hjelp


henrikrox

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Så jeg har en iphone 4, men etter å brukt en w7 telefon syntes jeg skjermen blir litt liten, har sett på desire hd, og vurderer denne.

 

Dog lurer jeg på et par ting, er det ala cydia for android, kan jeg installere themes, og ikoner?

 

Jeg er veldig glad i å gjøre mye customization, og liker godt å holde på med suave hd ikoner og sette inn widgets osv på iphone 4 min. Dog har jeg nå hatt iphone helt sidne første generasjon, og jeg merker, jeg begynner å bli litt lei.

 

Lurer også på noen om som har testet begge mobilene kan si noe om kamera er så og si like bra.

 

Vanskelig dette her, men håper å få tips fra dere som har peil på android.

 

Jeg lurer også på om dette er "feil" tidspunkt å kjøpe android tlf, har hørt at samsung skal komme med en tynn 4" android tlf med dual core cpu.

 

Den største svaketen til htc desire hd, vil jeg si at den ikke er en fin tlf, den er litt klumpete og tykk, elsker iphone 4 designet, men men

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei

 

Så jeg har en iphone 4, men etter å brukt en w7 telefon syntes jeg skjermen blir litt liten, har sett på desire hd, og vurderer denne.

 

Dog lurer jeg på et par ting, er det ala cydia for android, kan jeg installere themes, og ikoner?

 

Jeg er veldig glad i å gjøre mye customization, og liker godt å holde på med suave hd ikoner og sette inn widgets osv på iphone 4 min. Dog har jeg nå hatt iphone helt sidne første generasjon, og jeg merker, jeg begynner å bli litt lei.

 

Lurer også på noen om som har testet begge mobilene kan si noe om kamera er så og si like bra.

 

Vanskelig dette her, men håper å få tips fra dere som har peil på android.

 

Jeg lurer også på om dette er "feil" tidspunkt å kjøpe android tlf, har hørt at samsung skal komme med en tynn 4" android tlf med dual core cpu.

 

Den største svaketen til htc desire hd, vil jeg si at den ikke er en fin tlf, den er litt klumpete og tykk, elsker iphone 4 designet, men men

 

Du har jammen mye apple produkter... Positivt overrasket over at du er åpen for andre ting også:)

Samsung vil nok komme med en monster av en telefon innen veldig kort tid. Du må huske at disse gutta er lager så godt som alt selv og er verdens største elektronikk selskap og du i de aller fleste tilfeller vil få den telefonen med best hardware fra nettopp Samsung. Har selv sett rykter om en smartphone med Orion innabords og da snakker vi om noe helt vannvittig med krefter i følge de artiklene jeg har lest. Eneste de kanskje henger litt bakpå er kamera men her har de likevel meget gode løsninger.

 

Personlig ville jeg ventet på denne men på den annen side så er Desire HD plenty bra du. Rask og med god og stor skjerm akkurat som du ønsker.

 

Håper uansett du blir fornøyd hva enn du velger og ikke minst kan du glede deg over Android som jeg anser som ett mye bedre OS.

Lenke til kommentar

Om du er glad i customization tror jeg ikke du kan gjøre bedre kjøp enn android. Siden du har jailbreaket din iPhone antar jeg at du kommer til å "roote" din telefon når du får satt deg inn i det, og da har du fantastisk mange muligheter til å endre telefonen slik du vil. Ulike deler av android krever ofte ulike måter å endre ting på, feks kan hjemskjermen endres kun ved å installere et program, mens andre deler av operativsystemet krever litt mer innsats.

 

Personlig er jeg skeptisk til samsung, selv om de har telefoner med den beste skjermen på markedet. Har hørt om diverse problemer med lag, gps-trøbbel og treige oppdateringer. HTC har litt svin på skogen også med tanke på oppdateringer også, men de er for øyeblikket den mest populære produsenten av android-telefoner.

 

Angående størrelse på telefonen. Jeg syntes min HTC Desire var stor i begynnelsen, men man vender seg så fort til det at man nesten begynner å ønske seg enda større. Personlig ville jeg gått for HTC Desire Z om jeg skulle ha ny telefon i dag, fordi jeg kunne tenke med å spille spill med fysisk tastatur, men HTC Desire HD er jo ganske sexy den også. Om du drar i butikken kan du jo bedømme selv hvilken størrelse som passer deg best.

Lenke til kommentar

Mener du sånn generell forskjell på Samsung og HTC? Samsung har vist seg å vært den letteste å roote i nyere tid, men tror alle HTC-telefoner har blitt knekt nå uansett. Med customization, så er det vel strengt tatt ikke noen gigantisk forskjell i utgangspunktet, men det er et litt større miljø rundt utvikling for HTC-telefoner.

 

HTC har en software som er helt valgfri å bruke, noe sync greier om du skulle ønske det. Det er ikke nødvendig å installere den for å bruke telefonen eller koble den til PC-en. Med Samsung vet jeg ikke, så det får noen som har Samsung-telefon svare på.

 

Samsung har slitt med mer hardware og software trøbbel enn HTC om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være "feil" tidspunkt å kjøpe en telefon på, da det alltid kommer en bedre telefon 2 måneder etterpå;)

 

Jepp, det som er greia med android. Du har en bra telefon i nøyaktig 2 måneder.

 

Med mindre du kjøper en 5800 spica eller noe, da har du ikke en bra telefon ;)

 

For noe tull. Den er bra så lenge du føler den er bra. Selv om det kommer ny hardware så vil den nok være bra nok. Skal man alltid følge markedet og andres impulser så vil den derimot alltid komme noe nytt men at en telefon som er noe av det beste akkurat nå vil da for guds skyld være bra i mer enn 2 måneder. Hvis ikke forandrer behovet seg veldig fort. Hva blir det neste du mener vi trenger? 3d skjermer, 1080p avspilling og innspilling, HDMI ut (noe som allerede enkelte har, Desire HD har vel det for alt jeg vet), 4G selvsagt og sånt noe.

 

Eneste jeg kan se hadde vært litt kjekt er mulighet for å bruke den som mediaavspiller tilkoblet en stor skjerm men da jeg har ørten datamaskiner i huset mitt lider jeg sjelden noe nød. Derimot er jeg interessert i å vite hva det er du ønsker deg av neste generasjons mobiler.. Med tanke på hvor få det er som faktisk har ett av disse teknologiske vidunderne som dagens smarttelefoner faktisk er (flertall handler jo fremdeles dumbphones) så er vel ikke behovet for en liten datamaskin i lommeformat stort hos de aller fleste.

Lenke til kommentar

Om det er rett tidspunkt eller ikke har jeg helt sluttet å tenke på, da hadde jeg sittet med Motorola mursteinblokka av en mobiltelefon fra 90 tallet og 386 pcen min enda. Om jeg skulle ventet på det rette tidspunktet, mener jeg.

 

Man kjøper et produkt når man trenger det, litt research så finner du det som passer deg NÅ og ikke det som kanskje passer deg om 6 måneder.

 

Har kjøpt både Disere og Desire Z den siste uken, og vet garantert at det vil komme bedre telefoner (og finnes bedre telefoner) fremover, men Desire falt i smak hos meg, og jeg får gjort det som jeg trenger å gjøre, og da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...