Gå til innhold

Spm. om journalistutdanning. (Gimlekollen og andre)

Bolivar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har jobbet som journalist i ett halvt år nå, og har fullført medie og kommunikasjon. Har lyst å ta en utdanning innen dette. Problemet er at jeg har en litt lav poengsum, rundt 3.7. Jeg får 2 studiepoeng for praksisen og tar opp igjen fag fra VGS, så vil nok komme på 40 studiepoeng tilslutt.

1. Jeg ser litt på Gimlekollen i Kristiansand, der har de lavt snitt. Men vil det si at den har dårligere standard enn de med 56 studiepoeng og oppover?

2. Den arbeider ut fra ett kristent verdigrunnlag, hvordan blir dette praktisert i skolen? Har planer om å gå batchelor i Journalist.

3. Hvordan er det med praksis der? Jeg er ett praktisk menneske, og liker å jobbe med ting, ikke lese om ting.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg går på MhG

1. Jeg vil ikke tro at skolen er dårligere enn andres

2. Kun en gang i uken (torsdag=gratis lunsj), så leses det opp søndagens ord. Dette varer i 2 minutter. Det er det eneste kristne vi trenger å høre på. Ellers, alle lærerne som er ansatt må være kristne for å kunne bli ansatt.... Men elevene er det flere som ikke er kristne enn de som er kristne. Uansett, så er det en liten skole med godt miljø, så man blir godt kjent med alle, kristen eller ikke kristen.

Foreløpig er det ikke bachelorstudier i journalistikk. ( noe de prøver å få til nå). Men toårig utdanning hvor 3. året kan er valgfritt hva du vil studere eller fordype deg i.

3. Er du glad i praksis er dette skolen for deg! Her er det praksis i hytt og pine! Du har intern praksis( noe som kan bli litt kjedelig i ditt tilfelle, siden du allerede har et halvt år i arb.livet), også har du ekstern praksis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...