molty Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Heisann. Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan man kan finne ut hvor lenge en bruker er på siden. Altså hvis en person går inn på siden, så begynner den å telle sekunder for hvor lenge personen er på siden. Og så vil jeg dette skal lagres i databasen slik det er mulig å se hvor aktiv en person er på siden. Noen ideer? - Takk på forhånd, Molty Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Det enkleste er å bruke Google Analytics. Da får du vite alt dette pluss mye mer om dine besøkende. Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Dersom du har flere brukere som må autentisere seg kan du jo bare ta vare på timestamps for når brukerne logger seg på og av, og lagre differansen i databasen? Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hvem er det som faktisk logger seg av etter å ha gjort seg ferdig på en side? Tror nettbanken er det eneste stedet jeg noensinne gjør det. Har aldri prøvd Google Analytics, men StatCounter fungerte greit nok for meg da jeg brukte det. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Heisann. Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan man kan finne ut hvor lenge en bruker er på siden. Altså hvis en person går inn på siden, så begynner den å telle sekunder for hvor lenge personen er på siden. Og så vil jeg dette skal lagres i databasen slik det er mulig å se hvor aktiv en person er på siden. Noen ideer? - Takk på forhånd, Molty Hvis du er veldig nøye på at ALL tid blir tatt med kan du jo bruke en javascript, f.eks jQuery som sjekker om bruker er online hvert x sekund. Hvis det ikke må være såååå nøye kan du lagre siste tid han browset noe. Altså bare i php bare ta tidspunktet og lagre det hver gang han browser. Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hvem er det som faktisk logger seg av etter å ha gjort seg ferdig på en side? Tror nettbanken er det eneste stedet jeg noensinne gjør det. Har aldri prøvd Google Analytics, men StatCounter fungerte greit nok for meg da jeg brukte det. Tipper det går an å fange en "browser closing event" som man kan bruke til å automagisk logge ut brukeren som "glemte" å logge seg ut. Edit: Det er ikke alltid man lukker browseren på normal måte (f.eks hvis man dreper prosessen), noe som kan føre til at brukeren aldri logges ut på den måten. Dette kan sikkert fikses ved å legge til en timer som logger ut inaktive brukere etter en viss tidsperiode. Edit: Google Analytics, StatCounter osv har sikkert en del statistikk over gjennomsnittlig besøkstid for hver besøkende, hvor mange besøkende og slike ting, men jeg antar at molty er på jakt etter en måte å registrere aktivitet knyttet til hver enkelt unike bruker på siden, og da er det litt opp til implementasjonen av siden å gjøre det. Hvis du bruker et CMS (for eksempel Joomla, Plone, WordPress osv) kan du bare legge til extensions/moduler/plugins som gjør det lettere for deg å administrere brukere av siden i tillegg til å gi deg den relevante statistikken for hver bruker. Endret 30. november 2010 av spn85 Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Du lagrer timestamp når brukeren logger inn og timestamp for hver page request. Da vil du kunne telle hvor lenge brukeren har vært innlogget (mellom innlogging og siste handling). 1 Lenke til kommentar
molty Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Skal se hva jeg får til her. Tusen takk for alle muligheter dere har kommet med - Molty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå