Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Akademisk hierarki i et forhold?


Gjest Lena

Anbefalte innlegg

Heisann dere studenter som poster her inne.

 

Jeg lurte litt på hvordan dere mannlige studenter o.l. uteksaminerte ser på mindre utdannede kvinner. La oss si at han er ferdigutdannet lege, advokat, lektor etc, mens hun ikke har helt begynt enda. Kanskje hun er i midten av tjueårene med respektabel jobb, men fortsatt ufaglært. Hun er derimot nyfiken på å begynne studiene, det har vært planene ganske lenge.

Det som er mindre kult er at hun vil være bundet til fem kommende år med dårlig råd og eksamener.

Han vil være mer etablert enn henne, både økonomisk sett, men også generelt bedre integrert i samfunnet. Vil dette skillet være et hinder for dem å få til noe seriøst?

Vil hennes usikre situasjon og kommende studietid, være et hinder for hans engasjement?

Jeg regner med at dere vil trekke frem andre viktige faktorer som kjemi og andre statusforhold, men jeg er i utgangspunktet kun interessert i det praktiske situasjonen, eller problemstillingen- for å si det slik.

Kunne dere - hvis det finnes noen eldre akademikere her - falt for en ufaglært jente forutsett at hun ikke var helt wasted?

Og hvor viktig er hennes fagkompetanse i et forhold?

 

Flott om det kan komme noen seriøse svar inn her. Synes dette er et vanskelig tema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann dere studenter som poster her inne.

 

Jeg lurte litt på hvordan dere mannlige studenter o.l. uteksaminerte ser på mindre utdannede kvinner. La oss si at han er ferdigutdannet lege, advokat, lektor etc, mens hun ikke har helt begynt enda. Kanskje hun er i midten av tjueårene med respektabel jobb, men fortsatt ufaglært. Hun er derimot nyfiken på å begynne studiene, det har vært planene ganske lenge.

Det som er mindre kult er at hun vil være bundet til fem kommende år med dårlig råd og eksamener.

Han vil være mer etablert enn henne, både økonomisk sett, men også generelt bedre integrert i samfunnet. Vil dette skillet være et hinder for dem å få til noe seriøst?

Vil hennes usikre situasjon og kommende studietid, være et hinder for hans engasjement?

Jeg regner med at dere vil trekke frem andre viktige faktorer som kjemi og andre statusforhold, men jeg er i utgangspunktet kun interessert i det praktiske situasjonen, eller problemstillingen- for å si det slik.

Kunne dere - hvis det finnes noen eldre akademikere her - falt for en ufaglært jente forutsett at hun ikke var helt wasted?

Og hvor viktig er hennes fagkompetanse i et forhold?

 

Flott om det kan komme noen seriøse svar inn her. Synes dette er et vanskelig tema.

 

Ja, det vil være et problem, ja, dere kan komme over det om dere har personlighetstyper som tilsier dette.

Ja, mennesker med ulik utdanning kan kommunisere, stikkordet er intelligens, og det er strengt tatt ikke noe man lærer på et universitet. Dog kan dette kan bidra til å øke det generelle kunnskapsnivået, og dernest horisonten til et menneske. En av jentene jeg har datet som var dårligst i praktisk intelligens var utdannet allmennlege.

 

Og jeg mener ikke typ Lars Monsen praktisk, jeg mener "La oss se om du kan bestille pizza på internett uten hjelp" praktisk.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Heisann dere studenter som poster her inne.

 

Jeg lurte litt på hvordan dere mannlige studenter o.l. uteksaminerte ser på mindre utdannede kvinner. La oss si at han er ferdigutdannet lege, advokat, lektor etc, mens hun ikke har helt begynt enda.

 

Kunne dere - hvis det finnes noen eldre akademikere her - falt for en ufaglært jente forutsett at hun ikke var helt wasted?

Bare du er søt nok, så kan du også være helt wasted. Dersom forholdet skranter, så sannsynligvis heller pga dårlig kjemi ellers. Selv om det kan være høy forskjell i IQ på folk, så er ikke dette nødvendigvis jevnt fordelt etter utdanning.

 

Du har sett for mange Woody Allen filmer. Chill. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...