coca Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har en ca 1 og en halv år gammel asus som ikke vil koble til det trådløse nettet. Den har som regel hatt perfekt tilkobling til det trådløset i det samme rommet som dataen vanlingvis er i. Men etter den kom tilbake fra reperasjon for noen måneder siden klarer den absolutt ikke å koble til. Det er ikke et spor av tilkobling engang. Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Klarer den å finne de trådløse nettverkene? Hvis ikke kan det være at trådløskortet ikke er påslått. Lenke til kommentar
Arctic-Access Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har en ca 1 og en halv år gammel asus som ikke vil koble til det trådløse nettet. Den har som regel hatt perfekt tilkobling til det trådløset i det samme rommet som dataen vanlingvis er i. Men etter den kom tilbake fra reperasjon for noen måneder siden klarer den absolutt ikke å koble til. Det er ikke et spor av tilkobling engang. Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Kan noen hjelpe? Skal vell være en function knapp på den maskin. Blå knapp FN følg di blå anvisningen på tastaturet for å skru det på. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Kanskje dem har byttet til en annen type nettverkskort? Dama fikk en eldre Asus pc av meg, den fungerte fint på nettverket hjemme, men hos hu så fant den alle andre netverk enn dems.. Så da bytta jeg fra Intel kort til et Atheros kort, og da fant den dems nettverk også Kan jo også være som nevnt over, at kortet er avslått.. evt kan det hende at antenne kablene har løsna fra kortet. Lenke til kommentar
coca Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Nei, vi har ikke fått nytt kort. Og det er påslått. finner alle nettverkene. Prøver også å koble til husets nettverk, men klarer det ikke. Kommer opp grunnlag: "Dette kan skyldes tidsavbrudd eller brukerhandling". Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei, vi har ikke fått nytt kort. Og det er påslått. finner alle nettverkene. Prøver også å koble til husets nettverk, men klarer det ikke. Kommer opp grunnlag: "Dette kan skyldes tidsavbrudd eller brukerhandling". Spør den etter passord/krypteringsnøkkel for å komme inn på nettet? Lenke til kommentar
coca Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Skriver riktig passord, men den gir meg ikke tilgang uten kabel. Har godt signal også, den vil bare ikke koble til :S Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Skriver riktig passord, men den gir meg ikke tilgang uten kabel. Har godt signal også, den vil bare ikke koble til :S Er maskinen satt opp til å bruke samme type kryptering som trådløs-routeren, da? (WEP, WPA, WPA2, ...) Lenke til kommentar
coca Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hvordan vet jeg hvilken type routeren er da? Den er innstilt på WPA2-Personal på dataen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvordan vet jeg hvilken type routeren er da? Den er innstilt på WPA2-Personal på dataen. Enten må du inn på routerens web-side for å se hva den er satt opp til, eller så kan du se hva eventuelle andre maskiner (som kommer seg på nett) er satt opp med. Lenke til kommentar
coca Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Hvordan vet jeg hvilken type routeren er da? Den er innstilt på WPA2-Personal på dataen. Enten må du inn på routerens web-side for å se hva den er satt opp til, eller så kan du se hva eventuelle andre maskiner (som kommer seg på nett) er satt opp med. Fant ut av hvilke den er, og passord og alt er riktig, vil allikevel ikke koble til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå