Gå til innhold

Deling av filer - WIndows 7

MilKman'

Anbefalte innlegg

Nå sitter vi her og skal kose oss med litt dataspill og fildeling, men fungerer nummer to?

Ikke faen.

Han ved siden av meg får se alle mappene jeg har delt, men når han prøver å gå INN på en står det følgende:

"Windows cannot access \\*****\SerieZ

You do not have permission to access \\*****\SerieZ. Contact admin blablablabla".

Jeg har prøvd å søke meg litt rundt på både google og forumet, men finner ingenting som er til hjelp.

Regner med at flere har oppelvd det samme, og kaanskje fått ordnet det..? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på mappen du skal dele, velg Properties. Så trykk på Sharing fanen. Trykk Advanced Sharing..., så Permissions. I "Share Permission" viduet velger du Add..., skriv inn "guest" og tykk "Check names" så OK helt ut.

Så bør de komme seg inn.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Takker for hjelpe, men still nothin'... : \

Er det noe som ALLTID har irritert meg med Vista/Win7 så er det fildeling, og administratorrettigheter (kun på vista).

Forsøk å gå inn på Security fanen, og sett til Guest der også.

Jeg har aldri hatt problemer med Win7 og deling. Det kan derimot oppstå problemer dersom det er et blandet nettverk, Win 7, WinXP osv.

Lenke til kommentar

Har du seriøst ikke løyst problemet enda?

Deaktivere firewalls og se om det da fungerer.

Klarer dere å se se andre PCene i netverket? Mulig du/dere har av Network discovery? Gå inn på Network and Sharing så "Advanced Sharing".

PS

Dere er vel i samme Workgroup/homegroup?

Lenke til kommentar

Helt seriøst så har jeg ikke løst problemet enda, nei.

Vi er i samme workgroup, alt som er trengs å være på er på.

Passord fofildeling er av, advanced sharing er sjekka gjennom og alt er som det skal.

Alt av tilgang og rettigheter er i orden, men likevel får vi samme errormelding.

Vi kan begge se PCene på nettverket, men fortsatt null tilgang.

Network Discovery er på hos begge to.

Vi er begge nokså viderekomne når det gjelder data (Dette er absolutt ikke for å skryte).

Kameraten min jobber som IT-ansvarlig og jeg har slev drevet med data siden jeg var 4-5 år gammel.

Så i teorien burde vi klare dette selv, men det virker jo som dette er uløselig...

Nå skal det også sies at jeg ikke er så spesielt filnk med nettverk, men jeg har jo lært litt oppgjennom årene:)

Lenke til kommentar

Ganske sprøtt.

Kunne jo prøve å være helt radikale og del hele HDD, du gjør dette på samme måte som folder, høyreklikk HDD og velg Properties...osv...

Eller gi "Full Control" rettighet til Guest kontoen...

Hvordan er dere koblet opp sammen? Har du forsøkt å være direkte koblet opp samme med et krysset kabel?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vi er koblet sammen ved hjelp av en switch som er koplet opp mot en ruter.

Vi har prøvd å dele alt som er... Eksterne disker, C:\ og D:\ disker og vanlige mapper om hverandre. Still nuttin'...

Ja jeg bruker krysset kabel så vi prøvde det istad, men det hjalp fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...