Gå til innhold

Spørsmål angåande investorar


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har eit lite spørsmål angåande det med å få investorar i bedrifta.

 

Eg er nyleg ferdig med forretningsplanen min, og er klar for å søkje etter støtte.

 

Så la oss då sei at nokon investerte 750.000 kroner i ideen min, men eg feila med prosjektet og tapte pengene. Korleis vil då investorar sjå på dette? Kva er, eller kan være, eventuelle reaksjonar på dette?

 

Takk for innspel!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg vil tro at de blir misfornøyde ;)

 

Forretningsplanen din har vel en plan for når det er forventet å få en inntekt, kostnadsestimering, mikepæler, en analyse av markedet o.l.

 

Jeg vil tro at investorer ikke kaster inn masse penger med en gang, men heller litt etter litt. Etterhvert som mål blir nådd, og at når lever opp til forventningene, så vil de sikkert kaste inn mer. Da er det også klarere om dette er en innbringende ide eller ikke.

 

Men det er alltid en risiko for å tape penger som investor, så hvis du klarer å finne investorer som spytter inn 750 000 i startkapital så er det jo en risiko de må bære. Er du, og forretningsplanen din, overbevisende så satser de, hvis ikke gjør de det ikke. :)

 

Disclaimer: Jeg har ingen erfaring med akkurat dette, men iom. at jeg ønsker å starte firma selv en gang så vil jeg gjerne dele mine meninger, og høre hva andre (som kanskje har mer erfaring) har å si om saken.

 

Edit:

De vil sikkert også få sin del av firmaet, og være styremedlem så de kan se hvor tingene bærer. Jeg antar om at du snakker om et aksjeselskap iom. at du snakker om så store summer.

Endret av kimla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...