Binders' Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Hei. Har i lengre tid hatt store problemer med nett tilkoblingen min. Den har ikke falt ut helt så mange ganger, men det hender, men det som er verre er at jeg får helt elendig ytelse. Dette skjer hverdag, linja er rett å slett veldig ustabil. Ytelsen synker dramatisk og det kan vare i opptil flere timer. Bor i Trondheim og har Canal Digital som leverandør av en 12/2,5 Mbps linje. Har snakket med de og de sier alt er fint, ingen problemer i området, modemet (usikker på modell osv.) har det bra, og så sier de at det mest sannsynlig er routeren min. Har ganske nylig kjøpt en Netgear NGWNDR3700. Den kjører to "nett", altså et på 5Ghz og et på 2,4Ghz. Har prøvd å slå av 5Ghz, har også slått av trådløst nett helt, uten bedring. (Dvs. det hjelper noen ganger.) Ellers kjører den standard innstillinger på alt. Lurer på om det kan være overbelastning, det kan virke som om problemet med dårlig ytelse (merkes veldig godt i spill, når man får 800-3000 i ping på en norsk server i CSS er det ille.) oppstår oftere når det er flere tilkoblet. Men prøvde, når jeg merka at pingen ble høy, å koble fra routeren og gå rett til modemet (slo også av alle nettapplikasjoner, testa først med CSS, så med pingtest.net og speedtest.net.) men problemet vat der enda! (Fikk omtrent samme resultat som nedenunder.) (Kan også nevne at når problemet kommer går det latterlig tregt å laste nettsider! Hw.no kan bruke opptil 10 sek.) Noen som har en liten anelse om hva det kan være, begynner nemlig å bli veldig lei men vil vite om det kan hjelpe å bytte leverandør før jeg evt. bytter. Legger ved pingtest og speedtest som jeg tok i kveld. Vi var 4stk. på nettet når jeg utførte testen, to tilkoblet trådløst. 1 mac gjorde ingenting annet enn å være tilkoblet, den andre pc'en brukte facebook og youtube. Jeg og en annen pc er tilkoblet med kabel. Der begge vi prøvde å spille, men det gikk heller dårlig. Endret 27. november 2010 av Binders' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå