Slipstream Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei Jeg snuser litt på nye Synology Disk Station DS411j, men lurer på to ting jeg ikke klarer å finne svar på på nettet: kan jeg installere Ubuntu på den for å utvide funksjonaliteten? er det properitær eller standard RAID? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har ingen kjennskap til Boxen du beskriver, men om du får Linux til å kjøre på den kan du bruke filsystemet btrfs med integrert raid støtte. Vet ikke om det blir sykt treg pga den svake maskinvaren i NAS-ene, men er jo verd å prøve Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Den kjører vel gjerne linux fra før av. Atom NAS er litt tåpelig imo. Sats på noe ARM-greier, gjerne i sammenheng med Debian. Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha ubuntu på server. TS-x19P+ Synology har ingen tradisjon med støtte til alternative distroer forresten, og støtten til eldre greier er litt sporadisk mtp community initiativ. Debian Qnap Her finner du finfine guider til installering. Regner med den nye serien havner her også når den lanseres. Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Noe som er lurt med Synology er å sjekke lista for "supported hard drives" før man begynner å kjøpe disker til dem. De er litt kresne på hva de tillater.. Programvaren i disse er linux, basert på ubuntu, og nå i versjon 3.0 mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå