Hazzo Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hey guys! Jeg skal nemlig kjøpe en bursdags gave til dama.. hun driver med foto og har drevet med det en liten god stund nå.. jobba med noen artister ++ hun bruker Canon 450D og har allerede en Canon Blitz + Stativ.. jeg tenker max 4000kr ang studiokitten... så har dere no steder som selger eller veit dere om no sted å sjekke ut f.eks? jeg har allerede funnet 2 stk som ser ganske så bra ut!! nr1: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20642283 nr2: http://www.fotoexperten.no/studiokit/visico-200w-studiokit/ve-200-novel-kit hva skal jeg gå får?! hadde satt utrolig stor pris på hjelp!!! Her er fansia hennes på facebook også! så kan dere se åssen bilder hun tar osv osv... http://www.facebook.com/pages/Photographer-Birgithe-Bjorndal/138700216178291 Håper på svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Skal ikke begi meg utpå hvilken rigg hun burde kjøpe ennå. Jeg stusser litt på bildene hun tar,for meg ser mesteparten ut som de ikke er helt gjennomtenkt,ikke noen vondt ment med det. Men det er veldig viktig og vite hvor kompetent hun er innen fotorafering,spesielt da studiorigger krever endel kunnskaper for å kunne brukes fornuftig. Hvis hun ikke er helt inne i 100% manuelle bruktmønster ville jeg heller anbefale deg og kjøpe en Canon 580 EX II,hvis det er en 430 EX II hun har fra før kan man bruke den som slave og 580 EX II som master.I tillegg kan du kjøpe et sett med paraplyer/stativer og fester til blitser. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Kanskje hun ville ha mest nytte av et fotokurs> retning "strobist" lysetting for studio/location som gave? Lenke til kommentar
Hazzo Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Kanskje hun ville ha mest nytte av et fotokurs> retning "strobist" lysetting for studio/location som gave? hmm.. det var ikke så dum idé.. hvor finner jeg da dette kurset? Skal ikke begi meg utpå hvilken rigg hun burde kjøpe ennå. Jeg stusser litt på bildene hun tar,for meg ser mesteparten ut som de ikke er helt gjennomtenkt,ikke noen vondt ment med det. Men det er veldig viktig og vite hvor kompetent hun er innen fotorafering,spesielt da studiorigger krever endel kunnskaper for å kunne brukes fornuftig. Hvis hun ikke er helt inne i 100% manuelle bruktmønster ville jeg heller anbefale deg og kjøpe en Canon 580 EX II,hvis det er en 430 EX II hun har fra før kan man bruke den som slave og 580 EX II som master.I tillegg kan du kjøpe et sett med paraplyer/stativer og fester til blitser. Hun har faktisk den 430 biltzen! også bruker hun ikke autofokus bruker manuell og redigere alt i PS Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Ved og bruke Canon sine originale blitser på auto justerer kameraet alle viktige parametere selv for og få bildene korrekt eksponert. Hvis man kjøper et studiosett må man ha inngående kjennskap på hvitbalanse,lysstyrker,lukkertider,avstander og eksponering samt god tid til og justere alt riktig for og nevne noen. Hvis interessen er til stede og noen gode strobist lektyrer leses blir resultatene tilsvarende gode. Hvis ikke er det mye enklere og bruke original blitser da det fungerer mye enklere og resultatene blir mer korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå