Gå til innhold

Er 865 bedre en 875 kortene.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke 865 og 875 nesten kliss like bortsett fra at 865 ikke har offesiell støtte for PAT?

ser også at intel har mekka litt på de nye revisjonene av 865 chippene sine så det ikke skal bli mulig for de å "jukse" seg til PAT eller hva enn produsenten av 865baserte kort velger å kalle det :p

Lenke til kommentar

det kan jo også ha noe med at 875kort er tiltenkt andre brukergrupper enn 865kort da, iom. at 875 er såpass mye dyrere er det jo en god sjangs for at de blir brukt som workstations der stabilitet har mere å si enn 865 som for meg virker som mere OC-kort.

my .2$

Lenke til kommentar
Har lagt merke til det jeg også.. mange som velger i865 isteden. Tror nok også at PAT kan holde igjen litt med tanke på veldig høy FSB.

Har sett en del tester der det ser ut som om 865 kort taper for 875 kortene når man overklokker. Spesielt når man kommer så langt at man ikke lenger kan kjøre 1:1 ratio mellom fsb og ram.

Husker ikke helt hvor dette var, mulig det var på hardocp og/eller hardforum en plass.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er 875 og 865 samme brikke. Men de blir merket som 875 eller 865 utifra om de passerer PAT kvalitetstesten til Intel. Intel har sperret PAT på 865 slik at det i teorien ikke kan aktiveres. Det ASUS gjorde og som mange har fulgt etter på er å jukse seg rundt PAT sperren til Intel og aktivert den på 865 brikkesett allikevel. Siden disse brikkesettene feilet PAT testen til Intel så indikerer jo det at man kan støte på problemer og noen hovedkort har også gjort det (slik jeg tolker det). I noen tester får ikke testerne de meste aggressive "PAT" innstillingene i biosen til å virke. Jeg sammenlikner personlig det her litt med 9500->9700 modding hvor man i noen tilfeller har en 9500 som er så "skadet" at den ikke funker 100% med alle 8 pipelinene i drift.

Hvis man ser på pris/ytelses forholdet så er 865 en klar vinner. Dessuten får man også støtte for 400Mhz prosessor for de som ikke har oppgradert prosessoren enda men kun bytter hovedkort. 875 har ikke offesiell støtte for 400Mhz fsb, "bare" 533 og 800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...